۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
افزایش ۸ درصدی قیمت نفت در هفته گذشته

افزایش ۸ درصدی قیمت نفت در هفته گذشته

پس از اعلام لغو یک ماهه محاصره تاسیسات صادرات نفت لیبی و در حالی که سیگنال های امیدوارکننده ای از نشست گروه اوپک پلاس به بازار ارسال شده است، قیمت نفت روز جمعه نوسان محدودی را پشت سر گذاشت اما در مجموع معاملات هفتگی شاهد افزایش بود.

به گزارش بازار به نقل از رویترز، پس از اعلام لغو یک ماهه محاصره تاسیسات صادرات نفت لیبی و در حالی که سیگنال های امیدوارکننده ای از نشست گروه اوپک پلاس به بازار ارسال شده است، قیمت نفت روز جمعه نوسان محدودی را پشت سر گذاشت اما در مجموع معاملات هفتگی شاهد افزایش بود.

پس از آنکه عربستان متحدانش را جهت پایبندی به سهمیه های تولید تعیین شده تحت فشار گذاشت، وقوع طوفان سالی سبب کاهش تولید نفت آمریکا شد و چند بانک از جمله گلدمن ساکس پیش بینی کردند که بازار با کمبود عرضه مواجه شود، قیمت هر دو شاخص نفتی یعنی وست تگزاس اینترمدییت آمریکا و برنت دریای شمال شاهد رشد هفتگی بود.

قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات روز جمعه با ۱۵ سنت کاهش به ۴۳ دلار و ۱۵ سنت رسید اما در مجموع معاملات هفتگی ۸.۳ درصد رشد داشت. نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا هم در پایان معاملات دیروز ۱۴ سنت رشد و به ۴۱ دلار ئ ۱۱ سنت رسید و افزایش هفتگی ۱۰.۱ درصدی را تجربه کرد.

روز جمعه و پس از آنکه ژنرال خلیفه هفتر فرمانده نیروهای مستقر در شرق لیبی اعلام کرد برای یک ماه به محاصره تاسیسات نفی پایان می دهد، احساس حاکم بر بازار کاهشی شد. محاصره تاسیسات نفتی موجب شده تا میزان تولید نفت لیبی از حدود ۱.۲ میلیون بشکه به حدود ۱۰۰ هزار بشکه در روز کاهش یابد.

مشخص نیست که لیبی با چه سرعتی می تواند تولید نفت خود را از سر بگیرد.

روز پنجشنبه یک کمیته تخصصی گروه اوپک پلاس خواستار تبعیت بیشتر اعضا از مفاد توافق کاهش تولید شد. وزیر انرژی عربستان گفته اگر بازار نفت به دلیل تقاضای ضعیف و افزایش موارد ابتلا به کرونا شاهد تداوم کاهش قیمت ها باشد، ممکن است گروه اوپک پلاس در ماه اکتبر یک نشست فوق العاده تشکیل دهد.

بانک سوئیسی یو بی اس با اشاره به احتمال بروز کمبود عرضه پیش بینی کرده که قیمت نفت برنت در سه ماهه پایانی امسال به ۴۵ دلار و تا اواسط سال آینده به ۵۵ دلار برسد.

در خلیج مکزیک تولیدکنندگان آمریکایی شروع به از سرگیری فعالیت های حفاری پس از ۵ روز تعطیلی ناشی از طوفان سالی کرده اند.

کد خبر: ۴۲٬۲۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha