۲۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
پایان محدودیت‌ها، آغاز خودکفایی در صنعت خودروی کشور است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

پایان محدودیت‌ها، آغاز خودکفایی در صنعت خودروی کشور است

یزد- حسینی‌پور، مدیر نمایندگی سایپا در یزد پایان محدودیت‌ها و موانع وارداتی در حوزه خودرو را آغاز خودکفایی در این صنعت می‌داند و می‌گوید: هدف نهایی سایپا جهش تولید و کیفیت است.

سیدعلی حسینی‌پور، در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه توقف تولید خودروی پراید به نفع مردم و صنعت کشور خواهد بود که البته این نتیجه در طولانی مدت حاصل می‌شود زیرا با خروج پراید از خط تولید و انتخاب محصول با کیفیت‌ و ایمن‌تر می‌توان سطح توقعات مردم را در جهت مثبت و اثربخش افزایش داد، بیان کرد:  خروج پراید از خط تولید می‌تواند ضامن موفقیت‌های بعدی باشد در این صورت با کاهش چشمگیر مصرف سوخت مواجه می‌شویم و حتی می‌توان این تصمیم را در جهت افزایش قدرت ریسک‌پذیری شرکت‌های بیمه‌ای هم به حساب آورد.

وی ادامه داد: در همین راستا سیستم بانکی کشور با توان بیشتر، حرکت رو به جلو در جهت ارائه تعهدات خرید خودرو را خواهد داشت که البته باید این مطلب را خاطر نشان کرد که کاهش تلفات جاده‌ای از مهمترین دستاوردهای طرح خروج پراید از خط تولید خواهد بود.

برداشتن موانع از سر راه
مدیر نمایندگی سایپا در یزد با بیان اینکه این شرکت از مطالعات و تحقیقات فنی و نوآوری و نیز بهینه‌سازی محصول برخوردار است و البته هر خودروی دیگری که توسط نسل جوان و دانش‌پژوه کشور اجرا شده باشد امکان به‌روز کردن و بهینه‌سازی را دارا است، تاکید داشت:  رویکرد سایپا و صنعت خودروی کشور طراحی، ساخت و عرضه محصول کاملأ ایرانی و با کیفیت و البته با دارا بودن امکانات لازم و کیفیت مناسب است.

حسینی پور در پاسخ به اینکه آیا خودروسازی ایران رو به پیشرفت است، بیان می‌کند: صد در صد؛ قطعأ اوضاع کیفی تولید خودرو در کشور رو به رشد و بهبود خواهد رفت؛ البته حمایت دولت و دستگاه‌های تصمیم‌گیرنده در سطح کلان صنعت خودرو و نیز برداشتن موانع تولید در تحقق این مهم نقش دارد.

وی با بیان اینکه  جهش تولید در صنعت خودرو اتفاق خواهد افتاد و بدون تردید، در آینده نزدیک، جهش تولید، جهش کیفیت و جهش رضایتمندی را در صنعت خودرو خواهیم دید، افزود:  متأسفانه شرایط به گونه‌ای شده است که نمی‌توان با توجه به قدرت خرید مردم، خودرو را تولید کرد خودرو باید بر اساس آخرین استانداردهای جهان و با در نظر گرفتن شرایط جغرافیایی، آب و هوا، اقلیم و رعایت تمام اصول موازین ایمنی و تأمین امنیت فیزیک مصرف‌کننده طراحی شود.  التهابی که به جان صنعت خودرو در ایران افتاده و حباب قیمت‌ها ناشی از دخالت دولت در صنعت خودروی کشور است.

ضرورت وجود اتاق فکر قیمت‌گذاری خودرو
مدیر نمایندگی سایپا در یزد ببا بیان اینکه قطع واردات خودرو و قطعات یک اشتباه بود، در خصوص لازمه‌های قیمت‌گذاری خودرو اظهار می‌کند: تشکیل کارگروه‌های تخصصی از طیف‌های مختلف صنعت خودروی ایران و رسیدن به خروجی مشترک، لازمه قیمت‌گذاری درست و منطبق با معیارهای مورد اشاره نظریه‌پردازان این عرصه است که متأسفانه تاکنون هیچ اقدام عملی و علمی در این جهت انجام نشده است.

حسینی پور با بیان اینکه خودروهای تولید داخل را نمی‌توان از خودروهای وارداتی جدا کرد و در سبد قیمت جداگانه‌ای قرار داد؛ چراکه خط تولید خودروهای داخلی هم از سوی قطعه‌سازان خارجی تغذیه می‌شود، ابراز داشت:  ارز و نوسانات ارزی که زاییده اتفاقات در حوزه سیاست خارجی است به هیچ وجه نباید روی قیمت خودروی داخلی و خارجی تأثیرگذار باشد. این نگرش که قطع واردات خودروی خارجی منجر به تولید خودروی داخلی می‌شود، یک نگرش کاملأ اشتباه است.

وی می افزاید: گفته می‌شود قطع واردات خودرو منجر به تولید خودروی داخلی می‌شود؛ در حالی که این نگرش کاملأ اشتباه است. به نظر بنده، واردات خودرو از انواع برندهای مطرح جهان باعث رشد و ایجاد رقابت سالم و پاسخ‌دهی به متقاضیان خودروی داخل کشور است.

مدیر نمایندگی سایپای یزد در پاسخ به اینکه به نظر شما ایران چه زمانی به خودکفایی در صنعت خودرو می‌رسد، اشاره می‌کند: با این روش و این رویکرد هنوز سال‌های زیادی را باید به انتظار بنشینیم تا این آرزو محقق شود. برداشتن موانع تولید، حمایت از خودروساز، اجازه واردات خودرو، حذف فیلتر نوسانات ارزی از صنعت خودروی کشور و اطاعت از رهنمودهای سازنده مقام رهبری در این خصوص می‌تواند به خودکفایی و ساخت داخل در صنعت خودرو بسیار کمک کند.

کد خبر: ۴۲٬۱۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha