۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
ساختمان جدید گمرک سمنان افتتاح شد/ توسعه صادرات از دیار قومس
با حضور رئیس کل گمرک ایران؛

ساختمان جدید گمرک سمنان افتتاح شد/ توسعه صادرات از دیار قومس

سمنان- ساختمان جدید گمرک استان سمنان طی مراسمی همزمان با دومین روز از دهه فجر سال ۹۸ با حضور رئیس کل گمرک ایران اسلامی، استاندار سمنان و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار بازار،  ساختمان جدید گمرک سمنان همزمان با ظهر یکشنبه با حضور رئیس گمرک ایران و استاندار سمنان در دومین روز از دهه مبارک فجر افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

برای ساخت این ساختمان که دو هزار و ۴۰۰ متر مربع زیر بنا دارد ۸۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی و اختصاصی گمرک هزینه شده است. این بنا که از سال ۹۱ کلنگ زنی شده بود ۱۷ میلیارد ریال اعتبار استانی و ۶۳ میلیارد ریال از اعتبار اختصاصی گمرک دریافت کرد.

بهره گیری از ظرفیت تجارت

رئیس کل گمرک ایران در این مراسم با اشاره به ضرورت توجه به تجارت در عصر امروز که قاره آسیا در مرکز توجهات است، گفت: اگر بتوانیم برنامه‌ریزی خوب، مدون و مردمی و همچنین هدف‌گذاری درستی را داشته باشیم می‌توانیم به‌خوبی از مواهب تجارت بهره بگیریم.

مهدی امیر اشرفی بیان کرد: امروز بیش از ۹۰ درصد حمل‌ونقل کالاهای دنیا از طریق آب و دریاها است و ۱۰ بندر بزرگ جهان در آسیا قرار دارند و ایران اسلامی نیز با دارا بودن هزاران کیلومتر مرز آبی به‌خوبی می‌تواند از این تجارت و ظرفیت‌های ترانزیت و حمل‌ونقل کمال بهره را بگیرد.

وی بیان کرد: کشورهایی که مکتب حمایت از تولید را به یک استراتژی بدل کرده‌اند امروز درزمینهٔ اقتصادی موفق‌تر عمل می‌کنند و یکی از فاکتورها و ملاک‌ها برای موفقیت در راستای حمایت از تولید گمرک و تبادلات تجاری محسوب می‌شود.

توسعه صادرات

رئیس کل گمرک ایران اسلامی گفت: کارشناسان برآورد می‌کنند که هرروز معطلی یک کالا در گمرک می‌تواند یک درصد به قیمت آن بیفزاید درنتیجه اگر گمرک‌ها بتوانند ایستایی کالاها را به حداقل برسانند قطعاً کمک خوبی به تولیدکنندگان کرده‌اند.

میر اشرفی ادامه داد: کشورمان علی‌رغم تمام تحریم‌ها و فشارها توانسته در سال جاری ۷۲ میلیارد دلار تبادلات مالی داشته باشد.

وی بیان کرد: از این رقم ۳۵.۵ میلیارد دلار متعلق به صادرات و ۳۶ میلیارد دلار ویژه واردات است.

صادرات ۱۰۰ قلم کالا

استاندار سمنان نیز در این مراسم ضمن اشاره به توسعه صادرات در این استان، گفت: تسهیل در امور گمرک صادرات و واردات یکی از نکات مثبت در راستای رونق تولید استان سمنان است

علی رضا آشناگر ادامه داد: صادرات استان سمنان نسبت به سال قبل از نظر کمی و کیفی ۱۰۰ درصد افزایش داشته و این نشان می دهد که علی رغم فشارهای دشمنان توانسته ایم شاهد عملکرد خوبی در زمینه گمرک استان سمنان باشیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری به لحاظ ارزشی ارزش صادرات کالا در استان بیشتر شده است، گفت: ۱۰۰ قلم کالا از استان سمنان به ۴۶ کشور دنیا صادر می‌شود.

رشد ۳۲ درصدی صادرات سمنان

مدیرکل گمرک استان سمنان سومین سخنران این مراسم بود که از رشد ۳۲ درصد صادرات کالا طی سال جاری در استان خبر داد.

علی سعدالدین با بیان اینکه امروز ۴۶ کشور دنیا میزبان محصولات تولیدی استان سمنان هستند در حالی که تا سال قبل این میزان ۳۳ کشور بود، گفت: چهار برابر واردات، صادرات کالا انجام‌شده است.

وی افزود: گمرک استان سمنان در دو دهه فعالیت خود از صادرات ۲۰۰ هزار دلاری اکنون به ۲۰۰ میلیون دلار رسیده است.

مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: بیش از ۱۰۰ شرکت و تولید کننده ۱۱۴  قلم کالای تولیدی استان از جمله کولر، فروسیلیسیوم، پودر لباس شویی، قاشق چنگال یکبار مصرف و ... را به کشورهای مختلف صادر می‌کنند.

در ادامه این مراسم از صادر کنندگان استان سمنان تقدیر شد.

کد خبر: ۴٬۲۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha