۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
خودروساز بالاخره محکوم شد/ الزام به تحویل خودروهای «ام.جی» مطابق قرارداد
پیگیری بازار؛

خودروساز بالاخره محکوم شد/ الزام به تحویل خودروهای «ام.جی» مطابق قرارداد

تبریز- گروه صنعت خودرو آذربایجان در پرونده خودروهای ام جی محکوم شد و باید در قبال تعهدات خود نسبت به مشتریان پاسخگو بوده و به آنها عمل کند.

بازار؛ گروه استان ها: گروه صنعت خودرو آذربایجان با نام تجاری AZVICO در سال ۲۰۱۶  و با همکاری کمپانی سایک موتور چین نسبت به تولید و فروش خودروهای سواری MG برای اولین بار در ایران اقدام کرد که با توجه به کیفیت خوب این خودروها، با استقبال مشتریان نیز مواجه شد.

با این حال از دو سال گذشته مشکلات این خودروساز آغاز شد و تعداد زیادی از مشتریان پس از پرداخت مبالغ پیش پرداخت اولیه و متحمل شدن زیان های سنگین، هم اکنون پس از دو سال همچنان موفق به تحویل گرفتن خودروی سفارشی خود نشده بودند.

مسئولان شرکت آذیکو مشکلات در زمینه واردات قطعات خودرو و تحریم ها را عامل این تاخیر در تحویل عنوان کرده بودند، با این حال بسیاری معتقدند که تفاوت قیمت پیش فروش به مشتریان با قیمت بازار آزاد باعث وسوسه شرکت صنعت خودرو آذربایجان شده است.

این تاخیرهای به وجود آمده باعث شد تا مشتریان زیان دیده شرکت، در مقاطع مختلف حتی تا برگزاری تجمع نیز پیش بروند

در نهایت این تاخیرهای به وجود آمده باعث شد تا مشتریان زیان دیده این شرکت، در مقاطع مختلف حتی تا برگزاری تجمع نیز پیش بروند و اخیرا این اعتراضات با واکنش استاندار آذربایجان شرقی نیز مواجه شد. رسانه بازار نیز در گزارش قبلی در این خصوص نسبت به انتشار اظهارات مشتریان این شرکت و مدیران مربوطه دولتی اقدام کرده بود که همگی بر ضرورت تحویل خودروهای «ام.جی» مطابق قرارداد به مشتریان تاکید داشتند.

بالاخره بعد از دوسال در نهایت پرونده شکایت مشتریان این شرکت در سازمان تعزیرات استان تهران به نتیجه نهایی رسید.

تخلف شرکت آذربایجان خودرو محرز شده است
رسول کوهپایه‌زاده، وکیل مدافع مالباختگان شرکت صنعت خودروی آذربایجان خودرو در خصوص آخرین وضعیت این پرونده، اظهار کرد: شعبه پنجم تجدیدنظر سازمان تعزیرات استان تهران دادنامه قطعی را در خصوص حواله‌داران و شکات پرونده آذربایجان خودرو رسماً‌ به من به عنوان وکیل مالباختگان و شکات اعلام کرد.

حسب دادنامه قطعی صادره تخلف شرکت آذربایجان خودرو محرز شده و به انجام تعهد و ایفای تعهد حسب قراردادهای فی مابین با موکلان و مشتریان محکوم شده است

وی افزود: خوشبختانه حسب دادنامه قطعی صادره تخلف شرکت آذربایجان خودرو محرز شده و به انجام تعهد و ایفای تعهد حسب قراردادهای فی مابین با موکلان و مشتریان محکوم شده یعنی شرکت آذربایجان خودرو محکوم شده است به تحویل خودرو مطابق قرارداد با موکلان که این اقدام صورت گرفته گام مؤثری در جهت احقاق حقوق حواله‌داران و مشتریان شرکت آذربایجان خودرو است.

شرکت صنعت خودروی آذربایجان که طی مدت اخیر مشکلات ناشی از تحریم و ارز را عامل تاخیر در تحویل خودرو ها اعلام کرده بود، در مقاطعی اعلام کرد که بخشی از خودروهای تعهد داده شده تحویل مشتریان شده است و به سایر مشتریان نیز پیشنهاد ارائه محصول جایگزین داده بود که در نهایت نیز این روند ادامه داشته و مشکلات به طور کامل حل و فصل نشده است.

در این میان البته مشکلات ناشی از تحریم برای این خودروساز آذربایجانی نیز بسیار مشکل ساز بوده و به عنوان نمونه شرکت های ایرانی مانند آذویکو جهت انتقال پول به حساب های بانکی  طرف چینی با مشکل مواجه بودند و هستند و نمی توانند وجه مربوط به درخواست های قطعات خود را به حساب کمپانی های چینی واریز کنند. برای همین طبیعی است که شرکت های چینی هم تا زمان دریافت وجه از ارسال قطعات به ایران جلوگیری کرده اند.

از طرف دیگر، حتی در صورت حل مشکل واریز ارز به حساب طرف چینی، مسائل تحریم در حوزه حمل و نقل و کشتیرانی نیز وجود دارد و حل نشده است.

با این حال تاخیر مدیران شرکت صنعت خودروی آذربایجان در پاسخگویی به نیاز های مشتریان باعث بروز شائبه های زیادی شد و به نام و نشان صنعت استان نیز ضرباتی وارد کرد.

امید می رود تمهیداتی برای حل مشکلات مشریان این کارخانه اندیشیده شود تا میزان ضرر و زیان آنان از تاخیر بوجود آمده  و بلوکه شدن پول هایشان که به عنوان پیش پرداخت برای خرید خودرو پرداخته اند، جبران شود.

استان آذربایجان شرقی همواره یکی از قطب های صنعت کشور بوده که باید با خوشنامی و عمل به تعهدات، این روند همچنان ادامه یابد تا در صنعت خودرو نیز شاهد تبدیل استان به یکی از قطب های اصلی کشور باشیم.

کد خبر: ۴۲٬۰۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مهرا مددی مازندران امل IR ۲۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۰
      1 0
      سلام و عرض ادب خدمت مدیریت محترم آذیکو با توجه به تحریم های پیش آمده بنده صلاح ندانستم شکایت کنم و در خبر ها ذکر شده به هزار سیصد شاکی خودرو جایگزین تعلق می گیرد امیدوارم که اینگونه باشد .حال تکلیف ما و دیگران که شکایت نکردم ، چه می شود؟ امیدوارم مسؤلین ما را هم ببیندد و به فکر ما هم باشند سپاسگزارم
    • پرهام NO ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۱
      9 0
      سلام.مدیرمحترم آذویکوخودت بذار جای مامن طلای خانمم فروختم و ماشین ام وی ام فروختم که بتونم ثبتنام کنم تورا به خون شهدانذاربیشترازاین متضررشویم