۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۰
۶۰ هزار خانوار عشایری کشور از آب شرب پایدار بی‌بهره‌ هستند
رئیس سازمان امور عشایر ایران:

۶۰ هزار خانوار عشایری کشور از آب شرب پایدار بی‌بهره‌ هستند

ارومیه- رئیس سازمان امور عشایر ایران افزود: حدود ۶۰ هزار خانوار عشایری از آب شرب پایدار بی‌بهره‌ هستند که دولت آبرسانی به این قشر را در اولویت قرار داده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان غربی، کرمعلی قندالی در دیدار با استاندار آذربایجان غربی با اشاره به جمعیت عشایری کشور بیان کرد: طبق آخرین سرشماری سال ۸۷، جمعیت عشایر کشور یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در قالب ۲۱۳ هزار خانوار عشایری بوده که این رقم بر اساس سرشماری ثبتی مبنایی به بیش از ۳۰۰ هزار خانوار با یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت رسیده است.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی در رتبه سوم جمعیت عشایری ایران قرار دارد گفت: این آمار نشان می‌دهد با وجود برخی مهاجرت‌ها در جوامع در این حوزه نیز شاهد مهاجرت معکوس و برگشت عشایر به حوزه و مناطق خود هستیم.

قندالی بیان کرد: ۳۵ میلیون هکتار از اراضی و مراتع کشور در حوزه جامعه عشایری است که با داشتن ۲۳ میلیون راس دام ۲۸ درصد دام کشور را در اختیار دارند.

رئیس سازمان امور عشایر ایران افزود: حدود ۶۰ هزار خانوار عشایری از آب شرب پایدار بی‌بهره‌ هستند و دولت آبرسانی به این قشر را در اولویت قرار داده است.

قندالی ادامه داد: حدود ۹۰ درصد مناطق عشایری کشور از آب شرب سالم بهره‌مند هستند و زیرساخت‌های لازم برای توسعه این بخش در حال تامین است.

وی اعطای تسهیلات کم بهره به جامعه عشایری را یکی از اقدامات این نهاد برای حمایت از عشایر عنوان کرد.

کد خبر: ۴۲٬۰۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha