۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
کاهش میزان نفت خام ذخیره سازی شده آمریکا
آژانس اطلاع رسانی انرژی آمریکا خبر داد

کاهش میزان نفت خام ذخیره سازی شده آمریکا

بر اساس داده‌ها و آمار و ارقامی که آژانس اطلاع رسانی انرژی آمریکا منتشر کرد میزان نفت خام ذخیره سازی شده این کشور در این هفته به طور قابل توجهی، کاهش یافت.

به گزارش بازار، بر اساس گزارش هفتگی آژانس اطلاع رسانی انرژی آمریکا میزان نفت خام ذخیره سازی شده این کشور با توجه به اینکه ظرفیت پالایشگاه‌ها و تاسیسات تولید فرآورده‌های نفتی به طور قابل توجهی، در این هفته کاهش یافته است. این در حالی است که میزان نفت خام ذخیره سازی شده آمریکا در هفته قبل به شدت افزایش یافته بود.

بر اساس گزارش آژانس اطلاع رسانی انرژی آمریکا میزان نفت خام ذخیره سازی شده آمریکا در هفته منتهی به ۱۱ سپتامبر با چهار میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه افزایش به ۴۹۶ میلیون بشکه رسیده است. اقتصاد دانان و ‌کارشناسان مسائل مالی که این خبرگزاری نظر آن‌ها را در این باره جویا شده بود پیش بینی کرده کرده بودند که رقم این شاخص اقتصادی در این فاصله زمانی از سال دو میلیون بشکه افزایش داشته باشد.

مت اسمیت (Matt Smith) کارشناس شرکت کارگزاری و ارائه خدمات مشاوره مالی و اقتصادی کلیپردیتا (ClipperData) در این باره می‌گوید: ظرفیت پالایشگاه‌ها و تاسیسات تولید فرآورده‌های نفتی نسبت به هفته قبل که طوفان‌های لورا و مارکو خلیج مکزیک را در نوریده بود بهبود یافته است.

پالایشگاه‌ها و تاسیسات تولید فرآورده‌های نفتی آمریکا اکنون با ۷۵ و هشت دهم درصد ظرفیت خود کار می‌کنند که چهار درصد نسبت به هفته قبل بهتر است.

بر اساس اعلام آژانس اطلاع رسانی انرژی آمریکا واردات نفت خام این کشور نیز از پنج میلیون و ۴۲۰ هزار بشکه در روز در هفته قبل به پنج میلیون و یکصد هزار بشکه در این هفته کاهش یافته است. کاهش صادرات نفت عربستان سعودی به آمریکا دلیل اصلی کاهش واردات نفت خام آمریکا در این هفته اعلام شده است. عربستان بزرگترین صادرکننده نفت در جهان و سومین تولید کننده بزرگ نفت بعد از آمریکا و روسیه در کنار شرکای خود در چارچوب توافقنامه محدود سازی تولید و صادرات نفت به منظور تثبیت قیمت نفت در بازار جهانی، متحد شده است تولید و صادرات نفت خود را کاهش دهد.

صادرات نفت آمریکا نیز بر اساس اعلام آژانس اطلاع رسانی انرژی این کشور از دو میلیون و ۹۴۰ هزار بشکه در هفته قبل به دو میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه در این هفته رسیده است.

میزان ذخیره سازی نفت خام موجود در پایانه نفتی کاشینگ (Cushing)، در ایالت ‌اکلاهما در جنوب ‌آمریکا، پایانه‌ای که نفت ‌موجود در آن به عنوان ‌مرجع ‌در تعیین بهای نفت پایه ‌آمریکا، وست تگزاس ‌اینترمیدییت، مورد استفاده ‌قرار می‌گیرد، با ۱۰۰ هزار بشکه کاهش به ۵۴ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه رسیده است.

تولید نفت آمریکا اکنون به ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است. بر اساس اعلام اسمیت تولید نفت آمریکا اکنون به سطح قبل از وقوع طوفان‌ها رسیده است. ‌اما اکنون که طوفان سالی روی داده است به نظر می‌رسد که تولید نفت آمریکا دوباره رو به کاهش گذاشته است.

میزان بنزین ذخیره سازی شده آمریکا نیز در این هفته ۴۰۰ هزار بشکه کاهش یافت. پیش بینی شده بود رقم این شاخص اقتصادی در این فاصله زمانی از سال همین میزان کاهش داشته باشد.

میزان ذخیره سازی فرآورده‌های نفتی (گازوئیل و سوخت گرمایشی) در آمریکا در این هفته سه و نیم میلیون بشکه کاهش یافته است. پیش بینی شده بود رقم این شاخص اقتصادی در این فاصله زمانی از سال ۲۵۰ هزار بشکه کاهش داشته باشد.
مت اسمیت می‌افزاید تقاضا برای نفت در بازار آمریکا رو به افزایش است، اما تا رسیدن به سطح سال گذشته خیلی فاصله است. شیوع ویروس کووید- ۱۹، باعث کاهش رشد اقتصادی و افزایش بیکاری در آمریکا شده است و همین امر نیز در کاهش مصرف نفت در این کشور تاثیر گذار بوده است.

بر اساس گزارش آژانس اطلاع رسانی انرژی آمریکا میزان مصرف این کشور نیز اکنون به ۱۸ میلیون و ۱۰۰ هزار بشکه در روز رسیده است که نسبت به سال گذشته هنوز ۱۵ و نیم درصد کاهش نشان می‌دهد.

انتشار این گزارش‌ها باعث شد تا قیمت نفت در بازار آمریکا افزایش یابد. به طوری که بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‌شیرین (وست تگزاس اینترمیدییت) هم که برای ‌قیمت گذاری نفت مصرفی ‌آمریکا، به کار ‌برده می ‌شود با چهار درصد افزایش به ۳۹ دلار و ۸۱ سنت برسد.

کد خبر: ۴۲٬۰۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha