۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵
افتتاح ۶۸ پروژه عمرانی بنیاد مسکن طی دهه فجر
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان خبر داد:

افتتاح ۶۸ پروژه عمرانی بنیاد مسکن طی دهه فجر

زنجان - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان گفت: همزمان با ایام‌الله مبارک دهه فجر ۶۸ پروژه عمرانی بنیاد مسکن استان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از بنیاد مسکن زنجان، سجاد صنعتی‌منفرد گفت: همزمان با ایام‌الله مبارک دهه فجر ۶۸ پروژه عمرانی بنیاد مسکن استان افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در این ایام بخشی از پروژه‌های عمرانی در حوزه روستایی و شهری و نیز طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی این نهاد با اعتباری بیش از ۲۸۱ میلیارد ریال در مناطق مختلف استان زنجان مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت، گفت: اجرای طرح‌های هادی روستایی در سطح روستاها طرح هادی در ۲۴ روستای شهرستان‌های زنجان، ابهر، خدابنده، ایجرود و سلطانیه افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان مهمترین هدف طرح های هادی روستایی را تجدید حیات روستا به لحاظ ابعاد فیزیکی، اقتصادی و اجتماعی روستاها دانست و افزود: ساماندهی و اصلاح موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف در روستا سه محور اصلی در طرح هادی روستا به شمار می‌روند.

صنعتی‌منفرد ادامه داد: هم اکنون تهیه و اجرای طرح هادی روستایی به عنوان سند توسعه توانسته به روستاها هویت بخشیده و به عنوان یکی از پروژه‌های توسعه روستایی در بهبود وضعیت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به ویژه بخش فیزیکی و کالبدی تاثیر بسزایی داشته باشد.   

وی یادآور شد: همچنین در این ایام ۳۷ پروژه مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن روستایی نیز در روستاهای زنجان به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان با اشاره به اینکه، اجرای طرح ویژه بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی گامی استوار در راستای توسعه امکانات عمرانی و بهبود کیفیت مساکن روستایی است، تصریح کرد: پیشگیری از تخریب مسکن روستایی در حوادث، تمرکز سرمایه گذاری در روستاهای مستعد، توزیع عادلانه اعتبارات بخش مسکن در شهر و روستا، ترویج مقاوم‌سازی، آموزش و ارتقای دانش فنی روستائیان، ترویج الگوی ساخت مسکن اقتصادی از جمله اهداف اصلی طرح است. 

صنعتی‌منفرد همچنین از افتتاح و کلنگ‌زنی سه پروژه در حوزه مسکن شهری در این ایام خبر داد و گفت: تامین مسکن محرومان و اقشار کم درآمد اعم از روستایی و شهری از طریق تولید و احداث واحدهای مسکونی با فراهم کردن مشارکت و همکاری مردم، خیران یا اخذ تسهیلات بانکی یکی از اهداف مهم بنیاد مسکن است.

کد خبر: ۴٬۲۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha