۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱
اقتصاد محور شدن کشاورزی قزوین در گروی تکمیل زنجیره تولید
رئیس جهاد کشاورزی قزوین مطرح کرد

اقتصاد محور شدن کشاورزی قزوین در گروی تکمیل زنجیره تولید

قزوین- رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با اشاره به این که خام فروشی از مهم ترین آفات کشاورزی استان قزوین است گفت: تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی اقتصاد محوری را برای استان به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، فاطمه خمسه پیش از ظهر پنجشنبه در بازدید از یک واحد دامداری در حال احداث شهرستان آبیک قزوین اظهار کرد: یکی از مهم ترین دغدغه های ما در استان قزوین مسئله سنتی بودن کشاورزی است که از در چند سال گذشته با استفاده از تجهیز مزارع و باغات کشاورزی به سیستم های نوین آبیاری تلاش کردیم تا به سمت استفاده از روش های جدید کشاورزی حرکت کنیم.

وی بیان کرد: اگر چه استفاده از سیستم های نوین آبیاری موجب افزایش کمیت و کیفیت تولید بوده است اما تا زمانی که روش های بهره برداری درست و تکمیل زنجیره تولید را به کار نگیریم نخواهیم توانست به اقتصاد محور شدن کشاورزی استان امیدوار باشیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: خام فروشی باید از کشاورزی استان قزوین حذف شود و تا جائی که می توانیم به سمت تکمیل زنجیره تولید و صنایع تبدیلی حرکت کنیم.

خمسه گفت: اگر امروز برخی از واحدهای تولیدی و دامی استان در حوزه کشاورزی دچار مشکل در تامین نهاده های دامی هستند به این دلیل است که زنجیره تامین ما در استان کامل نیست این در شرایطی است که استان قزوین به عنوان یکی از بزرگترین تولید کننده محصولات دام و طیور در استان نیازمند واحدهای تولید و تامین نهاده های دامی است.

وی تصریح کرد: تلاش ما حمایت از سرمایه گذاران است و تا زمانی که سرمایه گذار بتواند روی پای خود بایستد می توانیم حامی او باشیم.

کد خبر: ۴۲٬۰۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha