۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
ترخیص یک هزار و ۱۹۰ دستگاه خودرو از گمرک
سخنگوی گمرک خبر داد

ترخیص یک هزار و ۱۹۰ دستگاه خودرو از گمرک

لطیفی، سخنگوی گمرک گفت: یک هزار و ۱۹۰ دستگاه خودرو از خرداد تاکنون از گمرکات ترخیص شده است.

به گزارش بازار به نقل از گمرک ایران، سید روح اله لطیفی سخنگوی گمرک، با اعلام اینکه در نیمه نخست امسال، ۱۱۹۰ دستگاه انواع خودرو به ارزش ۲۲ میلیون و ۲۱۵ هزارو ۴۹۰ دلار از گمرکات کشور ترخیص شده است، افزود: ۶۷۰ خودرو متعلق به رامک خودرو بود که به دلیل داشتن شاکی در گمرک متوقف بودند، اما با هماهنگی قضایی از گمرک خارج شد تا مقام قضایی خارج از گمرک به موضوع رسیدگی کند.

وی اضافه کرد: سایر خودروهای ترخیص شده نیز خودروهایی بودند که تشریفات گمرکی آن‌ها در مهلت قانونی گذشته انجام نشده بود و با مصوبه اخیر هیئت وزیران فرصت اتمام تشریفات گمرکی برایشان فراهم شد.

لطیفی با اعلام اینکه این خودروها در بازه زمانی اول خرداد ۹۹ تا ۲۶ شهریور از گمرکات کشور ترخیص شده اند، گفت: بیش از دو هزار خودرو دارای پرونده قضایی هستند که مالکان آن‌ها می‌توانند به محض ارائه حکم برائت از سوی دادگاه رسیدگی کننده، بدون محدودیت زمانی با ادامه تشریفات گمرکی و پرداخت حقوق دولتی اقدام به ترخیص کنند.

سخنگوی گمرک همچنین افزود: حدود هزار و ۵۰۰ خودرو نیز به دلیل دارا نبودن مجوزهای لازم و پایان مهلت‌های قانونی متروکه خواهند شد و برای تشریفات قانونی در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار می‌گیرند که از این تعداد هزار و ۱۰۰ خودرو فاقد ثبت سفارش است.

کد خبر: ۴۲٬۰۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha