۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
مصمم هستیم بیش از ۱۰ هزار تخت بیمارستانی را تا ماههای اولیه سال آینده افتتاح کنیم
رئیس جمهور:

مصمم هستیم بیش از ۱۰ هزار تخت بیمارستانی را تا ماههای اولیه سال آینده افتتاح کنیم

حجت الاسلام روحانی، رئیس جمهور تاکید کرد که روند توسعه بخش بهداشت و درمان کشور در سال ۹۹ با وجود همه فشارهای اقتصادی، نه تنها کند نشده بلکه مصمم هستیم بیش از ۱۰ هزار تخت بیمارستانی را تا ماههای اولیه سال آینده افتتاح کنیم.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهور روز پنجشنبه در مراسم آغاز بهره‌برداری از ۲۶ پروژه ملی در حوزه‌های بهداشت و درمان، راه و شهرسازی و جمعیت هلال احمر گفت که افتتاح این طرحها، موجب رفاه و آسایش مردم بویژه در شرایط خاص مقابله وجنگ با کرونا خواهد شد.

رئیس جمهور با اشاره به افتتاح ۸ طرح مهم بیمارستانی و درمانی با ۱۴۰۰ تخت بیمارستانی و تخت مراقبت های ویژه در کنار تجهیزات بیمارستانی، اظهارداشت: این روند نشان می دهد که دولت تدبیر و امید همچنان طرح تحول سلامت را به عنوان یک اولویت مهم، تا آخرین روزهای خدمت خود مد نظر دارد.

روحانی یکی از افتخارات ماندگار دولت تدبیر و امید در تاریخ کشور را تلاش پیگیر دولت، بخش خصوصی و همه مردم برای ساخت و تجهیز  بیمارستان‌ها خواند و گفت: اگر بازسازی و نوسازی طرح‌های بیمارستانی و ایجاد تخت‌ها را در کنار هم قرار دهیم، به اندازه کل کار درمانی که در تاریخ ایران تا سال ۹۲ انجام گرفته در این ۷ الی ۸ سال، کار انجام گرفته و تکمیل خواهد شد که این موجب شادمانی ما است.

رئیس جمهور با قدردانی از تلاش همه کادر درمانی کشور و آرزوی علو درجات برای شهدای بخش درمان کشور گفت: دانشگاه‌های علوم پزشکی، مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش‌بنیان همپا با توسعه بخش های سخت افزاری حوزه بهداشت و درمان، در حوزه نرم افزاری این بخش نیز در حال یک تلاش شبانه روزی هستند.

روحانی در ادامه با اشاره به افتتاح ۱۴۰۰ خانه هلال احمر در سراسر کشور، نقش این مراکز را در امداد و نجات در روزهای سخت بسیار مهم خواند و بر آموزش مردم در این عرصه تاکید کرد.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه باید اردوگاه های هلال احمر برای جوانان در فصل تابستان فعال شوند، گفت: جوانان در اردوهای تابستانی باید مهارت های لازم را در زمینه امداد و نجات کسب کنند.

روحانی با تاکید بر اهمیت آموختن مهارتهای بهداشتی و عمل به آن در فرهنگ زندگی افراد، ابراز امیدواری کرد که مردم همه توجهات لازم را به اصول بهداشتی داشته باشند، تا بتوانیم با افتخار بیشتر ماه‌های پرخطر پیش رو در پاییز و اسفند را که با مشکلات احتمالی بیماری کرونا و آنفلوآنزا همراه خواهد بود، پشت سر بگذرانیم.

در مراسم امروز که بیست و چهارمین هفته از افتتاح طرح‌های مهم ملی کشور با شعار تدبیر و امید برای جهش تولید بود، بهره‌برداری از بیمارستان پوست رازی و ساختمان جامع پیوند بیمارستان مسیح دانشوری در تهران، بیمارستان بیماری‌های تنفسی در زابل، طرح تکمیلی بیمارستان آیت‌الله خویی در آذربایجان غربی، طرح توسعه بیمارستان خاتم الانبیا نطنز، بیمارستان شفا سقز، بیمارستان بهشهر و بیمارستان تالش و نیز طرح توسعه و تقویت شبکه امداد و نجات کشور، ۷ مرکز بهداشت، درمان و توانبخشی و ۱۴۰۰ خانه هلال به طور رسمی آغاز شد.

برای اجرای این ۲۶ پروژه ۹۸۹ میلیارد تومان اعتبار صرف شده و با بهره‌برداری از این طرح‌ها ۳۹۲۹ اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد.

کد خبر: ۴۲٬۰۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha