۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۸
رایزنی برای فراهم شدن زمینه صادرات میگو از گمرک اینچه برون ادامه دارد
مدیر کل شیلات گلستان:

رایزنی برای فراهم شدن زمینه صادرات میگو از گمرک اینچه برون ادامه دارد

گرگان- مدیرکل شیلات گلستان با بیان اینکه سال گذشته پیگیری‌هایی برای فراهم شدن زمینه صادرات میگو از گمرک اینچه برون انجام شد اما منتج به نتیجه نشد، گفت: رایزنی برای فراهم شدن این امکان همچنان ادامه دارد.

سیدجواد قدس علوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: هم‌اکنون صادرات میگوی گلستان به پنج یا شش کشور دنیا از جمله چین، کره، روسیه و چند کشور اروپایی انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تولید انبوه میگو در گلستان از سال ۹۰ با بهره‌برداری از فاز نخست مجتمع گمیشان آغاز شده و امسال در دهمین سال تولید انبوه محصول قرار داریم، افزود: سال گذشته پیگیری‌هایی برای فراهم شدن زمینه صادرات میگو از گمرک اینچه برون انجام شد اما منتج به نتیجه نشد و امسال هم رایزنی برای فراهم شدن این امکان همچنان ادامه دارد.

مدیرکل شیلات گلستان ادامه داد: گمرک و راه آهن و سایر دستگاه‌های مرتبط تعامل خوبی داشته‌اند و امیدواریم بتوانیم به زودی امکان صادرات از طریق راه آهن اینچه برون را فراهم کنیم و میگوی گلستان را از طریق مرز ترکمنستان به چین و روسیه ببریم.

وی توضیح داد: هم‌اکنون صادرات از مرزهای جنوبی ۲۶ روزه انجام می‌شود و با فراهم شدن زمینه صادرات میگو از اینچه برون می‌توان هشت روزه میگو را با واگن یخچالدار به چین صادر کرد.

قدس علوی با بیان اینکه نگاه به توسعه شیلات استان ایجاد زنجیره تولید در این حوزه است، تصریح کرد: با تکمیل فاز یک مجتمع میگوی گمیشان تا ۱۴۰۱ سالانه شش هزار و ۹۰۰ تن میگو در گلستان تولید شده و با صادرات پنج میلیون و ۵۰۰ تنی این محصول حداقل ۳۳ میلیون دلار ارز عاید استان می‌شود.

کد خبر: ۴۲٬۰۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha