۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۵
چرخه توزیع کالا در کشور معیوب است
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی:

چرخه توزیع کالا در کشور معیوب است

رایگانی، سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: متاسفانه چرخه توزیع کالا در کشور یک چرخه معیوبی است.

به گزارش بازار، یاسر رایگانی سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: لاستیک خودرو تولید داخل بخش زیادی از نیازهای کشور حداقل در حوزه ماشین های سبک و نیمه سبک را جوابگوست اما متاسفانه به دلیل معیوب بودن سیستم توزیع همه مشاهده می کنند امروز هم لاستیک در سطح بازار کم است و هم قیمت اصولی و منطقی نیست.

وی اظهارداشت: هم تولید کنندگان با شبکه فروشی که راه اندازی کرده اند و هم فروشندگان با سودجویی، دلالی، واسطه گری و ایجاد رانت در عیب چرخه توزیع مقصر هستند.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: هیچ محصولی در کشور وجود ندارد که در آن دلالی صورت نگیرد.

وی افزود: یک عده خاصی در این وسط منافعی دارند و به دلیل عدم شفافیت سودهای هنگفتی به جیب می زنند.

رایگانی اظهارداشت: متاسفانه به دلیل معیوب بودن چرخه توزیع امروز لاستیک خودرو به دست مصرف کننده با آن قیمتی که باید نمی رسد.

وی ضمن اشاره به اینکه تعزیرات حکو متی مرجع رسیدگی کننده است، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۲۶ پرونده فقط در حوزه لاستیک خودرو در شعب تعزیرات حکومتی رسیدگی و متخلفان به هفت میلیارد تومان جریمه محکوم شده اند.

سخنگوی سازمان تعزیرات افزود: مشکل لاستیک در مدیریت توزیع این کالاست و لاستیک ها با قیمت های دولتی در فروشگاه های مختلف تفاوت دارد.

وی اظهارداشت: با توجه به اینکه لاستیک به اندازه کافی در کشور تولید می شود ضرورت دارد همان مدیریت توزیع لاستیک های سنگین درباره لاستیک های سواری نیز اعمال شود.

رایگانی ادامه داد: لاستیک خودرو از موضوعات اولویت دار گشت های مشترک است که تعزیرات حکومتی با همکاری دستگاه های ناظر مثل سازمان حمایت، اتحادیه های فروش، توزیع و غیره اجرا می کند.

وی اضافه کرد: روزی نیست به خصوص طی هفته های اخیر که راجع به لاستیک در سطح بازار پرونده ای تشکیل نشده باشد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: چرخه توزیع کالا در کشور معیوب و این مسئله غیر قابل انکار است.

وی افزود: متاسفانه شبکه دلالی، واسطه گری و رانت در حوزه های مختلف کشور بالاخص لاستیک خودرو به شدت فعال است.

رایگانی اظهارداشت: با وجود افزایش تولید چرا باید بازار با کمبود و گرانی لاستیک خودرو مواجه باشد بی تردید در این وسط برخی از فروشنده های لاستیک در حال سوء استفاده و دلالی هستند و همینطور واسطه و رانتی برای خودشان ایجاد کرده اند.

وی ادامه داد: بدون شک در بخشی از فروش نمایندگی های لاستیک واحدهای تولیدی تخلف وجود دارد.

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: به یقین احتکار و اختفا ء به قصد گرانفروشی در بازار لاستیک خودرو وجود دارد و این قضیه بر کسی پوشیده نیست.

وی با اشاره به اینکه در بحث تولید توقع داریم فروش شفاف شود، افزود: نمایندگی فروش لاستیک در سامانه ۱۳۵ تعزیرات حکومتی ثبت کرده که کارخانه به من لاستیک نمی دهدولی به فلان دلال می دهد.

رایگانی ادامه داد: چرخه توزیع لاستیک باید هم از سمت تولید کنندگان و هم توزیع کنندگان شفاف شود.

کد خبر: ۴۲٬۰۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha