۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
۱۳۴۵ فقره جواز تأسیس در خراسان رضوی صادر شد

۱۳۴۵ فقره جواز تأسیس در خراسان رضوی صادر شد

مشهد- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: طی پنج‌ماهه سال ۹۹ تعداد ۱۳۴۵ فقره جواز تأسیس با سرمایه‌گذاری ۱۰۴۲۸۸میلیارد ریال و اشتغال ۳۴۲۰۸ نفر در استان صادرشده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، محمدرضا مس‌فروش اظهار داشت: طرح‌های صنعتی صادره استان در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ازلحاظ تعداد ۵۸ درصد و ازلحاظ سرمایه ۱۸۵ درصد و ازنظر اشتغال ۴۲ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی افزود: در این مدت، بیشترین سهم سرمایه‌گذاری در طرح‌های استان خراسان رضوی، مربوط به بخش ساخت فلزات اساسی بوده که ۲۳۴۰۲ میلیارد ریال(۲۲.۴ درصد) از کل سرمایه‌گذاری را به خود اختصاص داده است.بیشترین اشتغال نیز در بخش مواد و محصولات شیمیایی بوده است که با ۴۹۱۵ نفر، ( ۱۴.۳ درصد) از اشتغال را به خود اختصاص داده است.

مس‌فروش اظهار داشت: در مجوزهای صادره طی پنج‌ماهه امسال ۹ درصد تعداد طرح‌ها، ۶ درصد سرمایه‌گذاری کل کشور و ۱۱ درصد اشتغال طرح‌های صنعتی کشور مربوط به استان خراسان رضوی بوده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در استان خراسان رضوی ۴۲۶۶ طرح صنعتی با سرمایه‌گذاری حدود ۵۰۹ هزار میلیارد ریال و اشتغال حدود ۱۳۲ هزار نفر، فعال است.

کد خبر: ۴۱٬۹۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha