۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۸
شرکت نفت برزیل از کاهش سرمایه گذاری‌ها خبر داد

شرکت نفت برزیل از کاهش سرمایه گذاری‌ها خبر داد

شرکت دولتی نفتی پتروبراس برزیل از تصمیمش برای کاهش ۲۴ میلیارد دلار سرمایه گذاری به دلیل بحران مالی ناشی از شیوع بیماری همه گیر کووید-۱۹ خبر داد.

به گزارش بازار، شرکت دولتی نفتی پتروبراس برزیل روز دوشنبه از تصمیمش برای کاهش ۲۴ میلیارد دلار سرمایه گذاری اش به دلیل بحران مالی ناشی از شیوع بیماری همه گیر کووید-۱۹ خبر داد.

در برنامه راهبردی این شرکت برای سال‌های ۲۰۲۱-۲۰۲۵ برای سرمایه گذاری ۴۰ تا ۵۰ میلیارد دلاری برنامه ریزی شده است که کاهش سرمایه گذاری قابل توجهی را در مقایسه با برنامه راهبردی این شرکت برای سال ۲۰۲۰- ۲۰۲۴ نشان می‌دهد. در این برنامه ریزی ۶۴ میلیارد دلار سرمایه گذاری در نظر رفته شده بود.

در برنامه ریزی جدید همچنین فروش بیشتر دارایی‌ها در زمینه اکتشاف و تولید نفت هم پیش بینی شده است.

در برنامه ریزی جدید آمده است «این تجدیدنظر به دنبال آن است که ارزش مشاغل اکتشاف و تولید را به حداکثر برساند و در آن دارایی‌های کلاس جهانی در آب‌های عمیق و بسیار عمیق هدف قرار گرفته است.»

پتروبراس پیش بینی می‌کند حفاری‌ها در آب‌های بسیار عمیق در سواحل دور از اقیانوس اطلس که در حال کاوش هستنند ۷۱ درصد از کل سرمایه گذاری در بخش اکتشاف در دوره ۲۰۲۱-۲۰۲۵ را تشکیل می‌دهد در صورتی که این امر در دوره قبلی ۵۹ درصد کل سرمایه گذاری را به خود اختصاص داده بود.

در این برنامه همچنین آمده است درباره تاثیر شیوع کرونا بر تولید در پایان ماه نوامبر گزارش داده می‌شود.

کد خبر: ۴۱٬۹۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha