۲۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
فناوری یو وی فرایند توسعه‌یافته در صنعت چاپ است
کارآفرین برتر اردبیل:

فناوری یو وی فرایند توسعه‌یافته در صنعت چاپ است

اردبیل - نکاحی، کارآفرین برتر اردبیل گفت: فناوری یووی فرآیند توسعه‌یافته در صنعت چاپ است که نیاز به حمایت دارد.

 به گزارش خبرنگار بازار، هومن نکاحی از کسب عنوان کارآفرین نمونه تا ابداع شیوه‌های نوین در صنعت چاپ سخن می‌گوید.

وی هم‌اکنون مدیر اولین و تنها چاپخانه چاپ یو وی در استان اردبیل است اما بیش از هر چیز به خاطر فرصت‌ها و چشم‌اندازهای جدیدی که در مجموعه سرو ایجاد کرده است به‌عنوان کارآفرین برتر در این حوزه شناخته‌شده است.

مجموعه چاپ سرو یکی از پیشتازان صنعت چاپ یووی در کشور است که توانایی تولید بیش از ۴ هزار چاپ متناسب با نیاز مشتری را دارا است.

هومن نکاحی برای رسیدن مجموعه به این جایگاه تلاش بسیار کرده است و معتقد است عشق و علاقه به کار باعث اشتیاق بیش‌ازپیش او به این کارشده است.

 وی تحلیل خوبی از بازار دارد و بازار او را صریح و واقع‌بین بار آورده است؛ هیچ‌گاه از ریسک کردن نهراسیده است و به قول خودش خیلی اهل ریسک کردن است.

هم‌اکنون که بیش از یک دهه از فعالیتش در این عرصه می‌گذرد وی کارهای متعدد؛ متنوع و موفقی را در کارنامه کاری خود دارد و در اصل به دنبال راهکارهایی برای فرآیند توسعه‌یافته در صنعت چاپ است تا با ایجاد یک تعادل بتواند برای مشتریان مدرن خودکاری باکیفیت؛ متفاوت و ماندگار تهیه کند.

انتخاب هومن نکاحی به‌عنوان یکی از چهره‌های موفق این هفته در زمینه کسب‌وکار است که مصاحبه وی از نگاهتان می‌گذرد.

*در خصوص فناوری چاپ یووی توضیح بفرمایید.
تمام تلاش پرسنل مجموعه سرو بر این است که کار مشتری را در سریع‌ترین زمان و با بهترین طراحی و کیفیت ارائه کنند اما اصولاً زمانی که برای انجام یک پروژه چاپ یووی نیاز است، خیلی به محصول موردنظر مشتری وابسته است، سختی و دقت کار، کیفیت، شکل و جنس مواد اولیه و … عواملی هستند که زمان انجام پروژه را تعیین می‌کنند.

 در حال حاضر چاپ یووی یکی از پرکاربردترین فرآیندهای چاپی در جهان است این نوع چاپ، بخش رو به رشد چاپ دیجیتالی بوده و نسبت به چاپ های قدیمی ماندگارتر است.

فناوری یووی این توانایی را به مصرف‌کنندگان می‌دهد تا بر روی طیف نامحدودی از مواد اولیه چاپ بگیرند. همچنین این فرآیند شکلی از چاپ دیجیتالی است که برای خشک‌کردن جوهرها از اشعه فرابنفش استفاده می‌کند. به‌طوری‌که جوهرUV مستقیماً بر لایه مدنظر افشانده شده و وقتی در معرض نور UV ساطع‌شده از لامپ‌های UV  چاپگر قرار می‌گیرد، به‌سرعت از حالت مایع به جامد تبدیل می‌شود.

 بدین ترتیب جوهر به طرز شفافی و با کیفیتی بالا بر روی سطح کار قرار می‌گیرد. این فناوری فرآیند توسعه‌یافته در صنعت چاپ است.

*چاپ یووی چه تفاوتی با تکنولوژی های چاپی دیگر دارد؟
در بسیاری از تکنولوژی‌های چاپ کاربران با محدودیت رنگ و کیفیت روبه‌رو هستند و در بعضی از موارد تنوع رنگ باعث پیچیدگی فرآیند و افزایش هزینه  می‌شود. اما چاپ یووی به‌واسطه مکانیزمی که دارد می‌تواند ترکیب رنگی بالایی ارائه دهد.

همین‌طور این چاپ توانایی چاپ عکس، به کیفیت چاپ روی کاغذ را، روی انواع سطوح چون  شیشه، سنگ، ام دی اف، فلز، قاب موبایل، چرم، مولتی استایل، کارتن، کاغذ، پارچه، سرامیک و … دارد.

*در بحث صادرات مجموعه سرو چه اقداماتی انجام داده است؟
از نظر بنده صادرات یکی از مؤلفه‌های پویایی اقتصاد یک کشور است چراکه همواره نقش مهمی را در توسعه و تقویت رشد اقتصادی کشور ایفا می‌کند که مجموعه سرو هم از این قاعده مستثنا نبوده و با این رویکرد هم‌اکنون به کشورهای آذربایجان، ترکمنستان و عراق و قزاقستان صادرات انجام می‌دهیم.

کد خبر: ۴۱٬۸۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha