۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
دفتر صدور گواهی مبدأ اتاق بازرگانی بندرعباس افتتاح شد
در بندر شهید باهنر

دفتر صدور گواهی مبدأ اتاق بازرگانی بندرعباس افتتاح شد

بندرعباس- پیش از ظهر امروز، طی آئینی با حضور مسوولان استانی، دفتر صدور گواهی مبدأ اتاق بازرگانی بندرعباس در بندر شهید باهنر افتتاح شد.

به گزارش بازار، صبح امروز با حضور محمدرضا صفا رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس، حسین سعیدی ناظر گمرکات استان هرمزگان، حمیدرضا محمدحسینی، مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر، پیام رضایی دبیرکل اتاق بازرگانی بندرعباس، محمد عباسی معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان هرمزگان و تنی چند از فعالان اقتصادی، دفتر صدور گواهی مبدأ اتاق بازرگانی بندرعباس در بندر شهید باهنر افتتاح شد.

محمدرضا صفا رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس در حاشیه آیین افتتاح دفتر صدور گواهی مبدأ در بندر شهید باهنر با بیان اینکه تحقق این مهم با پیگیری های مکرر اتاق بازرگانی بندرعباس صورت گرفته است، اظهار کرد: با افتتاح این دفتر، علاوه بر تامین امنیت بالا و امکان استعلام الکترونیکی گواهی های مبدا صادره برای تمامی مخاطبان از اتلاف وقت، از توقف محموله های صادراتی در گمرکات مقصد و در نتیجه بروز ضرر و زیان احتمالی برای صادرکنندگان جلوگیری می شود.

وی در ادامه به دیگر مزایای افتتاح دفتر صدور گواهی مبدأ اتاق بازرگانی بندرعباس در بندر شهید باهنر اشاره کرد و افزود: اتاق بازرگانی بندرعباس با پیوستن به زنجیره اعتبار بخشی گواهی مبدأ، به منظور یکپارچه سازی با اتاق های بین المللی، به خط مشی های بین المللی در زمینه صدور گواهی مبدا دست خواهد یافت.

رئیس اتاق بازرگانی بندرعباس در ادامه گفت: جلوگیری از اسناد جعلی، سریع تر شدن فرآیند تایید اعتبار و امنیت بالا، دسترسی به بسترهای نرم افزاری گواهی مبدا و همچنین دسترسی به وب سایت تهیه گواهی مبدا ICC با تاییدیه آنلاین بخشی از مزایای پیوستن به زنجیره اعتبار بخشی گواهی مبدأ است.

صفا اضافه کرد: از آنجایی که سیستم گواهی مبدا به گونه ای طراحی شده که ابتدا متقاضی گواهی مبدا، از طریق کارتابلی در اختیار؛ کارهای مربوط به خود را انجام داده و کاربر از طریق بارنامه و اظهارنامه ای که توسط متقاضی ثبت شده، گواهی مبدا را صادر خواهد کرد؛ امکان خطا در صدور این نوع از گواهی مبدا صفر است.

وی ادامه داد: درصورتی که یک درصد در روند صدور گواهی مبدا خطایی رخ دهد، صاحب کالا با بیمه ای مشخص که برای این زنجیره در نظر گرفته شده است می تواند خسارت خود را دریافت کند.

کد خبر: ۴۱٬۸۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha