۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
آمادگی شیلات گلستان جهت همکاری با سرمایه گذاران بنگلادشی
مدیر کل شیلات گلستان خبر داد

آمادگی شیلات گلستان جهت همکاری با سرمایه گذاران بنگلادشی

مدیر کل شیلات گلستان گفت: شیلات استان آمادگی خود را برای همکاری با سرمایه گذاران بنگلادشی در زمینه استفاده از ظرفیت های آبزی پروری استان اعلام می دارد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، سید جواد قدس علوی مدیر کل شیلات گلستان در جلسه ای مشترک با حضور رئیس اتاق بازرگانی و سرمایه گذاران حوزه شیلات و صنعت استان و سفیر بنگلادش و هیئت همراه که در اتاق بازرگانی گرگان برگزار شد، با اشاره به توانمندی‌های شیلات استان اظهار داشت: شیلات در حوزه های مختلف آبزی‌پروری از جمله پرورش میگو، پرورش ماهیان خاویاری، پرورش ماهی در قفس و پن و صنایع وابسته آن اعم از تکثیر، عمل آوری و صادرات دارای توانمندی‌های بسیاری است که کشور بنگلادش می‌تواند در زمینه های اقتصادی با این استان مشارکت داشته باشد.

وی افزود: با راه اندازی فاز 2 (6 هزار هکتاری)مجتمع پرورش میگو گمیشان، فاز 1(4 هزار هکتاری) مجتمع پرورش ماهیان خاویاری گمیشان و پروژه های پرورش ماهی در قفس و پن ظرفیت های استان در زمینه شیلات افزایش خواهد یافت.

مدیر کل شیلات گلستان با تاکید بر اهمیت وجود راه آهن ایران ـ ترکمنستان ـ قزاقستان ـ روسیه خاطر نشان کرد: وجود این خط راه آهن فرصت و بستر بسیار مناسبی برای حمل بار و صادرات می‌باشد که تجار و سرمایه گذاران کشور بنگلادش می‌توانند از آن استفاده نمایند. 

همچنین در این جلسه گوسال اعظم سارکر سفیر بنگلادش در جمهوری اسلامی ایران نیز اظهار داشت: بنگلادش با ۱۶۵ میلیون نفر جمعیت، بازار بزرگی است که می‌توان در آن فعالیت داشت.

  گوسال اعظم سارکر گفت: مشترکات فرهنگی واقلیمی موجب شده است احساس نزدیکی بیشتری داشته باشیم.

وی ادامه داد: گام اول یعنی هدف تسهیل تجارت بسیار با اهمیت است و با آغاز کار قطعا دیگر تجار نیز ورود خواهند کرد؛ در زمینه کشاورزی ظرفیت خوبی وجود دارد و آمادگی سرمایه گذاری و تجارت در این زمینه وجود دارد.

وی در پایان گفت: سفارت بنگلادش در تهران آمادگی دارد در راستای تقویت تجارت با ایران همکاری کند. 

گفتنی است طی این سفر، سفیر بنگلادش و هیئت همراه بازدیدی نیز از مجتمع پرورش میگو گمیشان و واحد عمل آوری میگو و مجتمع پرورش ماهیان خاویاری گمیشان به عمل آوردند که با توجه به آماده سازی زیرساخت‌ها این بازدید مورد استقبال قرار گرفت.

کد خبر: ۴٬۱۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha