۱۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۲
شاخص بیمه و صنعت در محدوده قرمز رنگ قرار گرفت/ حاشیه خلیج فارس همچنان متاثر از کرونا
تحلیل بورس های عربی

شاخص بیمه و صنعت در محدوده قرمز رنگ قرار گرفت/ حاشیه خلیج فارس همچنان متاثر از کرونا

بازار سرمایه در کشورهای حاشیه خلیج فارس همچنان متاثر از بازارهای مالی جهانی و ویروس کرونا منفی است.

بازار- وحید بلالی: بازار سرمایه در کشورهای حاشیه خلیج فارس همچنان متاثر از بازارهای مالی جهانی و ویروس کرونا منفی است اما شدت منفی آن نسبت به هفته گذشته بسیار کمتر شده است. شاخص بیمه و بانکی در تمام بورس های حاشیه خلیج قرمز رنگ هستند، شاخص انرژی عربستان سعودی که نقش مهمی در تامین انرژی جهان دارد نیز در معاملات امروز منفی بود تا تاثیر کرونا را بر نفت را بیشتر نمایان کند.

بورس قطر

بورس قطر روزی سراسر قرمز در معاملات یکشنبه خود برای سهامداران تجربه کرد، شاخص بورس سهام قطر با ۰.۲۳ درصد ضرر در محدوده ۱۰۴۱۷ قرار گرفت. شاخص بورس سهام قطر برای همه سهام نیز با ریزش ۰.۱۹ درصدی روبرو بود. شاخص بورس سهام قطر برای بازده کل نیز با افت ۰.۲۳ درصدی مواجه شد. اما بیشترین ریزش از شاخص های کل مربوط به فهرست شاخص بورس سهامی اسلامی الریان بود که با ریزش ۰.۴۷ درصدی مواجه شد.

در بخش شاخص های جزئی، شاخص صنایع قطر بیشترین ریزش را تجربه کرد و با ریزش ۰.۶۸ درصدی مواجه شد. شاخص املاک و مستقلات قطر نیز به ریزش ۰.۵۵ درصدی را تجربه کرد. شاخص بیمه و بانکهای قطر نیز که هفته گذشته منفی شده بود در این هفته نیز در محدوده قرمز رنگ قرار گرفت.

بورس عربستان سعوی

بورس عربستان سعودی همچون هفته گذشته رویه منفی دارد و تمام شاخص های آن نیز منفی هستند، سه شاخص کل بورس عربستان که شامل فهرست اصلی بازار TASI ، شاخص بازار موازی (نامو)، شاخص بازار موازی (رشد بالای مرز) هستند با ریزش های به ترتیب؛ ۱.۲۶، ۱.۲۳ و ۱.۲۶ مواجه شدند.

در بخش شاخص های جزئی بورس عربستان، شاخص خدمات تجاری و حرفه ای با بیشترین ریزش روبرو بود و ۱.۹۹ درصد سقوط کرد. شاخص رسانه و سرگرمی نیز که هفته قبل به شدت منفی بود امروز در محدوده دومین صنعت پرضرر بورسی عربستان قرار دارد و ۱.۸۵ درصد ریزش داشته است. شاخص انرژی عربستان که یکی از بزرگترین شاخص های بورس ریاض است با ریزش ۰.۸۵ درصدی مواجه است.

بورس دبی

 بورس دبی سقوط زیادی را نسبت به بورس قطر و عربستان تجربه نکرده و دو شاخص صنایع این بورس مثبت است، اما دو شاخص کل بورس دبی امروز حالت نزولی به خود گرفتند، فهرست بازار عمومی دبی با ریزش ۰.۴۷ درصدی مواجه شد،  فهرست بازارهای مالی اسلامی دبی نیز تنها سقوط ۰.۲۶ درصدی را تجربه کرد که این نشان دهنده بهبود وضعیت این شاخص نسبت به بورس قطر است.

در بخش شاخص های جزئی، شاخص بیمه با ریزش ۱.۰۹ درصدی مواجه است. هفته گذشته نیز این شاخص در وضعیت منفی قرار داشت و علت اصلی آن ضررهای اقتصادی و سلامت ویروس کرونا برآورد می شود.

دو شاخص کالاهای مصرفی و خدمات با رشد خوبی در محدوده ۲ درصد مواجه شده تا در روز قرمز رنگ بورس دبی دو شاخص مثبت باشند.

بورس عمان

بورس مسقط در حال و هوای بازار داخلی خود حرکت کرده و از بازار منفی جهانی هیچ تاثیری نگرفته و علت آن نیز کوچک بودن و محدود بودن بورس عمان است، شاخص صفحه اول مسقط ۳۰ با رشد ۰.۱۳ درصدی روبرو شد. تمام شاخص های بورس عمان در معاملات یکشنبه مثبت بودند.

کد خبر: ۴٬۱۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha