۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
رگبار و رعد و برق در نواحی شمالی کشور
کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد

رگبار و رعد و برق در نواحی شمالی کشور

سرکرده، کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: از امروز تا پایان هفته رگبار و رعد و برق در نواحی شمالی کشور پیش بینی می‌شود.

به گزارش بازار، امیر سرکرده افزود: امروز صبح خنک‌ترین شهر ما در کل ایستگاه ها، منطقه لاله زار کرمان بود. وی گفت: تا پایان هفته رگبار و رعد و برق پراکنده را برای سواحل دریای خزر پیش رو داریم.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: رگبار و رعد و برق‌هایی به صورت خفیف و نقطه‌ای اتفاق خواهد افتاد و نبایستی توقع بارش‌های آن چنانی داشته باشیم به ویژه که بارش‌های تابستانی عمدتاً نقطه‌ای و محلی است.

سرکرده گفت: امروز و فردا در استان گیلان، نواحی غربی مازندران، اردبیل، آذربایجان‌های غربی و شرقی، شمال زنجان، ارتفاعات البرز و شمال کردستان رگبار و رعد و برق پراکنده و موقتی دور از انتظار نخواهد بود.

وی افزود: پیش بینی می‌شود وزش باد حرف اول و آخر را همچنان در نواحی شرقی کشور بزند به طوری که در شمال سیستان و بلوچستان و نواحی شرقی این استان همچنین نواحی مرکزی و قسمت‌های شرقی استان هرمزگان این شرایط را پیشرو داریم.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: در نواحی جنوبی کرمان نیز وزش باد خواهیم داشت که منجر به تولید گرد و خاک در این مناطق خواهد شد.

سرکرده گفت: سرعت وزش باد در این نواحی به ۵۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد و تا روز جمعه نیز وزش باد ادامه خواهد داشت.

وی افزود: برای نواحی شمالی کشور نیز وزش باد را داریم و در نواحی شرقی سواحل دریای خزر و استان گلستان وزش باد خواهیم داشت به طوری که سرعت وزش باد منجر به مواج شدن دریای خزر می‌شود و ارتفاع موج به یک و نیم متر می‌رسد.

وی گفت: تهران امروز آسمانی صاف و دما در گرمترین ساعات به ۳۰ درجه بالای صفر خواهد رسید.

کد خبر: ۴۱٬۷۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha