۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
۲ رشته منسوخ صنایع‌دستی در خراسان شمالی احیا شد
سرپرست معاونت صنایع‌دستی خراسان شمالی:

۲ رشته منسوخ صنایع‌دستی در خراسان شمالی احیا شد

بجنورد- سرپرست معاونت صنایع‌دستی خراسان شمالی از احیا و باززنده‌سازی رشته‌های چولی‌بافی و عروسک‌های محلی در استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی، محمدرضا قهرمانیان اظهار داشت: دو رشته عروسک‌های محلی و چولی‌بافی از جمله رشته‌های در حال فراموشی استان بودند که با انجام اقدامات لازم در سال جاری، این دو رشته صنایع‌دستی، حفظ، احیا و باز زنده‌سازی شدند.

وی با اشاره به نقش و جایگاه صنایع‌دستی در ایجاد اشتغال و درآمدزایی، بر حمایت از رشته‌های فعال و احیای رشته‌های در حال فراموشی خراسان شمالی تأکید کرد و گفت: این مهم باهدف رشد و توسعه هر چه بیشتر صنایع‌دستی در خراسان شمالی که معرف فرهنگ و آداب ‌و رسوم قومیت‌های این دیار است، دنبال می‌شود.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی خراسان شمالی افزود: چولی‌بافی شامل بافت انواع ظروف مصرفی و تزئینی با استفاده از ترکه درختان بید است، این رشته صنایع‌دستی در سال جاری موفق به دریافت مهر اصالت ملی نیز شد.

قهرمانیان با بیان اینکه رشته‌های سوزن‌دوزی، البسه محلی و پارچه‌بافی سنتی در ساخت عروسک‌های محلی کاربرد دارند، تصریح کرد: در طرح احیای این رشته، بسته‌بندی در عرضه و فروش آن مورد توجه قرار گرفت.

کد خبر: ۴۱٬۷۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha