۲۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
پای کارخانه جدیدالافتتاح لوازم خانگی لنگ می زند/ تولید کولر در گرو تامین برق از تهران
بازار از البرز گزارش می دهد

پای کارخانه جدیدالافتتاح لوازم خانگی لنگ می زند/ تولید کولر در گرو تامین برق از تهران

پای تولیدکنندگان به رغم حمایت لسانی مسئولان لنگ می زند و در مورد اخیر، کارخانه تولید لوازم خانگی با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور در البرز افتتاح شد که هنوز برای راه اندازی خط تولید کولر برق لازم تامین نشده است.

فتانه احدی؛ بازار: استان البرز سه هزار و ۵۰۰واحد تولیدی و صنعتی دارد که با توجه به پتانسیل بالای آن، باید برای جذب سرمایه گذار و توسعه تولید اقدامات ارزنده تری انجام داد که بستر و شرایط برای رشد اقتصادی این استان فراهم شود.

تولید کنندگان و سرمایه گذاران به جهت نزدیکی البرز به پایتخت، این استان را دارای شرایط مناسب سرمایه گذاری می دانند اما معتقدند که همواره موانعی هم برای سرمایه گذاری در این استان وجود دارد.از سوی دیگر مسئولان البرزی همواره حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران را سرلوحه سخنرانی های خود قرار داده و شرایط را مهیا و دور از مشکلات ترسیم  می کنند. اما همچنان به دلایل مختلف پای تولیدکنندگان لنگ است، و سرمایه گذاران در آشفته بازار هماهنگی و همراهی مسئولان سرگردانند.

چندی پیش با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور و مسئولان البرزی یک واحد بزرگ تولید لوازم خانگی در منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز افتتاح شد اما این واحد تولیدی برای راه اندازی خط تولید کولر گازی مشکلاتی نظیر تامین برق مورد نظر را دارد که این مورد در نگاه اول مدیران البرزی را نشانه می رود اما بعد پای مدیران پایتخت نشین هم به میان می آید که باید دید چه زمان این مشکلات را رفع می کنند.

البرز ظرفیت‌های کم نظیری در حوزه‌های مختلف صنعتی، کشاورزی، فناوری و گردشگری دارد که با توجه به مزیت‌های موجود باید تدابیر لازم را در برای بهره برداری حداکثری از این امکانات برای تحقق شعار سال مبنی بر رونق تولید و کاهش نرخ بیکاری و به تبع آن رشد اقتصادی باشیم.

سرمایه گذاران البرزی تنها نیستند
استاندار البرز در این زمینه اظهار داشت: تولیدکنندگان و سرمایه گذاران در البرز تنها نیستند چراکه در قالب برگزاری جلسات تخصصی رفع موانع تولید و بازدیدهای میدانی، نسبت به احصا مشکلات آنها و برنامه ریزی برای حل موانع اقدام می شود.

عزیزاله شهبازی گفت: یکی از طرح های بزرگ و ملی کشور در منطقه ویژه اقتصادی پیام توسط مادیران به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی این طرح از تیر ماه سال ۹۷ آغاز شد و با اعتباری حدود ۶۰۰ میلیارد تومان با سرعت پیش رفت و اکنون شاهد افتتاح آن هستیم.

وی گفت: با توجه به نیاز مردم با تعداد ۳۰۰ نفر پرسنل آموزش دیده و تولید روزانه ۵۰۰ دستگاه ماشین لباسشویی و همین مقدار نیز یخچال با فناوری‌های روز دنیا فعالیت می‌کند.

شهبازی گفت: در شرایط شیوع کرونا و همچنین اعمال تحریم ها، این واحد با فعالیت خود بیش از ۲۵ درصد نیاز بازار در بخش لوازم خانگی را تامین می کند و در فازهای بعدی خط تولید کولر گازی را نیز راه اندازی خواهد کرد.

استاندار البرز اضافه کرد: مشکل این واحد در خصوص تأمین برق است که امید است پس از این بازدید با پیگیری جدی برای رفع این نیاز اقدامات لازم صورت گیرد. با تامین برق مورد نیاز برای تولید کولر، تا پایان سال برای ۸۰۰ نفر اشتغال ایجاد می شود.

وی گفت: تولیدکنندگان و سرمایه گذاران در البرز تنها نیستند چراکه در قالب برگزاری جلسات تخصصی رفع موانع تولید و بازدیدها میدانی، نسبت به حل مشکلات آنها و برنامه ریزی برای حل موانع اقدام می شود.

برق منطقه ای تهران مسئول تامین برق است
مدیر دفتر برنامه ریزی فنی برق استان البرز در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: با توجه به درخواست این شرکت تولیدی برای تامین برق و راه اندازی خط تولید کولر گازی در خصوص تامین برق به میزان ۴ مگاوات، شرکت  توزیع برق استان البرز، نامه ای جهت بررسی امکان و نحوه تامین برق متقاضی به شرکت برق منطقه‌ای تهران ارسال کرد.

محمدعلی صفاری گفت: لازم به ذکر است با توجه به دستورالعمل های شرکت توانیر، درخواست متقاضیان بالای دو مگاوات جهت نحوه تامین برق و ایجاد زیرساخت باید به شرکت برق منطقه‌ای تهران ارسال و آن شرکت نحوه تامین برق را به شرکت توزیع ابلاغ کند.

با توجه به دستورالعمل های شرکت توانیر، درخواست متقاضیان بالای دو مگاوات جهت نحوه تامین برق و ایجاد زیرساخت باید به شرکت برق منطقه‌ای تهران ارسال و آن شرکت نحوه تامین برق را به شرکت توزیع ابلاغ کند

وی افزود: با توجه به میزان برق مورد نیاز متقاضی و پیگیری های صورت گرفته از برق منطقه ای تهران  باید موضوع در کمیسیون انشعابات برق منطقه‌ای تهران مطرح و تصمیم‌گیری لازم انجام شود که در حال انجام و بررسی است.

پیگیر حل مشکلات کارآفرینان البرزی خواهیم بود
نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس شورای اسلامی هم بر رفع موانع تولید و بهره مندی از همه ظرفیت ها در سال جهش تولید تاکید کرد و اظهار کرد: آنچه که امروز بیش از گذشته کشور به آن نیاز دارد امید و نشاط در جامعه است.

علی حدادی گفت: مدیران استانی باید برای رفع معضلات تولیدکنندگان تلاش کنند و اقدامات لازم را برای برطرف کردن مشکلات موجود انجام دهند.

حدادی ادامه داد: در جامعه امروز باید به بخش تولید توجه بیشتری شود و کارآفرینان و تولیدکنندگان بدون دغدغه به امور تولید و بهبود آن بپردازند.

وی ادامه داد: موارد گمرکی، بانکی، مالیاتی، بیمه تامین اجتماعی و حل مشکلات کارآفرینان در استان از اولویت هایی است که جدی پیگیری خواهیم کرد.

با توجه به اینکه شهرکهای صنعتی در البرز در حال گسترش هستند، زیرساختها نیز باید برای تولیدکنندگان و سرمایه گذاران برای توسعه صنعتی و اقتصادی افزایش یابد، برای این اقدام هماهنگی هر چه بیشتر دستگاه های ذی ربط و خدمات رسان برای ارائه خدماتی نظیر آب، برق و گاز بسیار اهمیت دارد، چرا یکی از ارکان محرکه چرخ تولید نیرو و انرژی است که اکنون شرکت برق منطقه ای نیز باید همکاری های لازم را برای رفع مشکلات و موانع داشته باشد تا چرخ تولید این واحد تولید لوازم خانگی به حرکت درآید.

کد خبر: ۴۱٬۷۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha