۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۷
مشکلات شهرک های شیلاتی و کشاورزی هرمزگان مرتفع شود
استاندار هرمزگان:

مشکلات شهرک های شیلاتی و کشاورزی هرمزگان مرتفع شود

بندرعباس- استاندار هرمزگان گفت: مشکلات شهرک های شیلاتی و کشاورزی هرمزگان باید مرتفع شود.

به گزارش خبرنگار بازار، فریدون همتی امروز سه شنبه در نشست با علی اشرف منصوری مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی که با حضور علی باقرزاده همائی رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان در تهران برگزار شد بر تسریع در روند مرتفع کردن مشکلات شهرک های شیلاتی و کشاورزی استان هرمزگان تاکید کرد.

 همتی در این دیدار با اشاره به اینکه حمایت از رونق تولید بسیار ضروری است، اظهار کرد: طرح های شیلاتی و گلخانه ای هرمزگان در توسعه اقتصادی کشوربسیار تاثیرگذار خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه رفع موانع توسعه شهرک های کشاورزی و شیلاتی بسیار ضروری است، خاطرنشان ساخت: استان هرمزگان ظرفیت های بسیاری در زمینه سرمایه گذاری در حوزه شیلات، آبزی پروری و گلخانه ای داشته که تسهیل در اجرای این گونه طرح ها در استان نقش مهمی در توسعه اقتصادی کشور ایفا خواهد کرد.

به گفته وی، بخش شیلات محور توسعه در استان هرمزگان است و شهرک های پرورش میگو می توانند به رونق تولید در استان کمک فراوانی کنند. وی تاکید کرد: موانع و مشکلات باید در اسرع وقت مرتفع شود.

علی باقرزاده همایی رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان نیز در این نشست به تشریح وضعیت شهرک های کشاورزی و شیلاتی موجود در استان پرداخت و  ابراز داشت: شهرک شیلاتی سدیچ با مساحت۱۵۰۰ هکتار، شهرک شیلاتی یکدار با مساحت ۱۰۰۰ هکتار که در حال فراخوان جهت جذب سرمایه گذار بوده، گلخانه دشت بارق با مساحت ۸۸۶ هکتار که در حال مطالعه بوده از شهرک های موجود در این استان هستند.

وی همچنین به شهرک شیلاتی حسنلنگی اشاره کرد و افزود: این شهرک تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی عملیات زیرساخت داشته که مشکل تامین برق و افزایش قیمتها باعث کندی روند پیشرفت کار در این طرح شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان هرمزگان همچنین ادامه داد: فراخوان گلخانه شمیل با مساحتی بالغ بر ۵۲ هکتار برگزار شده که در مرحله عقد قرارداد می باشد.

باقرزاده همچنین گفت: گلخانه چلوگهره در حال عقد قرارداد با سرمایه گذار می باشد.

وی در پایان با بیان اینکه مطالعه شهرک شیلاتی مهرگان واقع در بندرلنگه توسط مشاور انجام شده است، خاطرنشان ساخت: در این طرح پیشنهاد شده است ۲۸ هزار هکتار مساحت شهرک شیلاتی مهرگان توسعه پیدا کند.

اشرف منصوری مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی نیز در این دیدار اظهار کرد: هدایت، رهبری و توسعه زیرساخت شهرکهای کشاورزی با هدف توسعه گلخانه ها و گیاهان دارویی، توسعه آبزی پروری و دام و طیوررا بسیار مهم و ضروری است.

وی افزود: این شرکت به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی درسال های اخیر با هدف افزایش بهره وری از منابع آب و خاک ، رشد و ساماندهی تولید ، ایجاد اشتغال و توسعه تجارت در حوزه کشاورزی تاسیس شد که در حال حاضر شاهد پیشرفت های قابل توجهی در رابطه با دستیابی به اهداف تبیین شده در این حوزه می باشیم.

این مسوول در پایان ابراز داشت: شهرک های کشاورزی و شیلاتی در استان هرمزگان، تولید و اشتغال را ایجاد می کنند.

کد خبر: ۴۱٬۷۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha