۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۹
برقراری پست هوایی با ۵۱ کشور جهان
مدیرعامل شرکت پست اعلام کرد

برقراری پست هوایی با ۵۱ کشور جهان

سبحانی، مدیرعامل شرکت پست گفت: مردم می‌توانند کالاهای خود را به ۵۱ کشور عضو اتحادیه جهانی پست از طریق پست هوایی ارسال کنند.

به گزارش بازار، رمضانعلی سبحانی فر در حاشیه بازدید از مرکز مبادلات پست بین الملل فرودگاه امام خمینی، با اشاره به اینکه پیش از شیوع ویروس کرونا پست ایران کالا و مرسولات مردم را به مقصد ۱۲۳ کشور عضو اتحادیه جهانی پست ارسال می‌کرد افزود: با شیوع ویروس کرونا در جهان، ارتباطات پست بین المللی اعضای اتحادیه جهانی پست دچار اختلال و توقف شد، اما خوشبختانه از حدود دو هفته قبل، به مرور کشورهای مختلف مرسولات پستی را به ایران ارسال و مرسولات پستی ایران را پذیرش می‌کنند که تا امروز این تعداد به ۵۱ کشور رسیده است. معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: با وجود فراگیر شدن بیماری کرونا، فعالیت کارکنان پست متوقف نشد و به همین دلیل، متاسفانه ۵ نفر از همکاران ما به خاطر کرونا فوت کرده و ۵۰ نفر دیگر در بیمارستان و ۳۰۰ نفر در منزل بستری شدند. سبحانی فر افزود: توقف عملیات پست مرسولات و بسته‌ها مختص ایران نبود و همه کشورها را در بر می‌گرفت و طبعا وقتی کشوری مرسولات ما را نمی‌پذیرفت ما نیز از پذیرش مرسولات معذور بودیم.

وی گفت: هنگام وصول مرسولات پستی که از خارج ارسال شده به مرکز مبادلات پست بین الملل که در فرودگاه امام خمینی مستقر است و همچنین هنگام خروج مرسولات پستی به سمت هواپیماها، عملیات ضد عفونی محموله‌ها با دقت کافی و مطابق با استانداردهای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می‌شود و مردم می‌توانند با خیال راحت ارسال مرسوله‌های خود را به ما بسپارند.

مدیرعامل شرکت پست درباره وضع محدودیت در ارسال محموله‌های پستی مرتبط با بیماری کوئید ۱۹ افزود: به خاطر این بیماری هیچگونه محدودیتی وضع نشده است و فهرست کالاهایی که طبق مقررات جزو کالاهای ممنوعه محسوب می‌شوند در تمام باجه‌های پستی ما در معرض دید مردم قرار گرفته است و بسته به کشور مقصد، حجم و وزن بسته‌های پستی متغیر است، اما طبق عرف، مردم می‌توانند کالاهای با وزن ۲۰ تا ۳۰ کیلوگرم را نیز از طریق پست هوایی ارسال کنند.

کد خبر: ۴۱٬۷۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha