۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۶
 شرکت کالسیمین روزانه در حدود ۱۰۳ تن شمش روی تولید می‌کند
مدیرعامل شرکت کالسیمین:

شرکت کالسیمین روزانه در حدود ۱۰۳ تن شمش روی تولید می‌کند

زنجان- مدیرعامل شرکت کالسیمین با بیان اینکه شرکت کالسیمین بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده شمش روی در حال فعالیت است، گفت: روزانه در حدود ۱۰۳ تن شمش روی در این شرکت تولید می‌شود. 

به گزارش خبرنگار بازار، فرشاد صبری عصر سه شنبه در بازدید خبرنگاران از شرکت کالسیمین زنجان، در خصوص اخراج ۳۰۰ کارگر از این شرکت گفت: این موضوع شایعه است و این شرکت اگر مشکلی باشد نیروی خود را اخراج می کند. 

وی  با بیان اینکه طی سال گذشته فقط ۱۴ نفر از پرسنل این شرکت به دلیل نداشتن مدیران واحدها، از ادامه همکاری با کالسیمین منع شده‌اند، اظهار کرد: این به معنای اخراج کارگران نبوده، بلکه با اتمام قرارداد قرارداد جدیدی با آن‌ها منعقد نشده است. 

مدیرعامل شرکت کالسیمین ، گفت: حق و حقوق و مطالبات‌ این تعداد کار گر این شرکت پرداخت شده و اطلاق لفظ اخراج برای این تعداد از پرسنل شرکت کالسیمین درست نیست.

صبری تاکید کرد: تداوم هر فعالیتی منوط به رضایت کارفرما از کارگران است و از مهم‌ترین دلایلی که باعث شد تا این ۱۴ نفر از ادامه همکاری با این شرکت باز بمانند بی‌نظمی، رعایت نکردن دستورالعمل‌ها و رعایت نکردن موارد و شئونات اخلاقی در محل کار بوده است. 

وی افزود:  نه تنها نیروی اخراجی نداشته‌ایم، بلکه با اولویت تکریم از جایگاه نیروی انسانی، اقدام به جذب ۱۶ نفر در سال گذشته و ۳۷ نفر نیز در سال‌جاری کردیم. 

مدیرعامل شرکت کالسیمین ابراز کرد: با مشکلاتی که در زمینه تحریم‌ها داریم این شرکت توانسته در زمینه صادرات، روند رو به رشدی را طی سه سال اخیر طی کند. 

صبری افزود: شرکت کالسیمین در این شرایط تحریمی، نمونه بارزی از ایجاد و حفظ اشتغال، اقتصاد مقاومتی در سال جهش تولید است و برای تحقق شعار سال نامگذاری شده از سوی مقام معظم رهبری برنامه ریزی لازم را دارد. 

وی با بیان اینکه این شرکت بزرگ‌ترین تولیدکننده شمش روی در حال فعالیت است، گفت: این شرکت روزانه ۱۰۳ تن شمش روی تولید می‌کند. 

مدیرعامل شرکت کالسیمین با بیان اینکه این شرکت در حال حاضر با تولید شمش روی سالیانه با ظرفیت اسمی بیش از ۳۴ هزار تن، جایگاه سوم در رتبه‌بندی شرکت‌های بورسی کشور را به خود اختصاص داده است، افزود: همه فعالیت‌های این شرکت به دلیل قرار گرفتن در بورس، برای همه سهام‌داران و عموم مردم شفاف است. 

 سرمایه‌گذاری ۴۸.۷ میلیارد تومانی شرکت کالسیمین در حوزه پروژه‌های بهبود
مدیر مجتمع سرب و روی انگوران نیز در این جلسه از سرمایه‌گذاری ۴۸.۷ میلیارد تومانی شرکت کالسیمین در حوزه پروژه‌های بهبود خبر داد و گفت: این پروژه ها شامل ساخت مخزن ۳۰۰۰ تنی اسید، احداث سد باطله، افتتاح و بهره‌برداری پروژه SO، بازسازی واحد الکترولیز، تولید کنسانتره روی از باطله یا پسماند است. 

عماد آب‌خشک گفت: مجموعه کالسیمین بزرگ‌ترین مجموعه تولیدکننده سرب و روی در منطقه خاورمیانه است. این شرکت نام بزرگ‌ترین را یدک می‌کشد و باید عنوان کامل‌ترین مجتمع منطقه تلقی شود.

آب خشک تاکید کرد: پروژه SO یکی از مهم‌ترین پروژه‌های این مجموعه است و سودآوری این پروژه در حدود ۴۵۳ میلیارد تومان بوده و این قابلیت را دارد که تا ۴۰ درصد افزایش پیدا کند. 

وی افزود: با وجود برخورداری از ظرفیت‌هایی چون کارخانه بازیافت، واحد تغلیظ و تولید شمش روی، این مجموعه کامل‌ترین مجموعه در زمینه تولید شمش روی  است.

مدیر مجتمع سرب و روی انگوران، تصریح کرد: شیوع بیماری کرونا در کشور  بر روی همه فعالیت‌ها تاثیر منفی گذاشته و باعث بروز مشکلاتی در بخش‌های مختلف شده است.

آب خشک گفت: کرونا باعث شد تا مرزها بسته شده و تامین خوراک مورد نیاز این مجتمع با مشکل مواجه شود و تامین خوراک مورد نیاز به گونه‌ای است که خوراک تامین شده برای ۹۰ روز، فقط کفاف فعالیت ۱۵ روز را تامین می‌کند.

وی ابراز داشت: با وجود تمام مشکلات که این مجموعه با آن دست و پنجه نرم می‌کندبا ظرفیت ۹۵ درصد فعالیت  می کند و در مجموع دو کارخانه تحت پوشش این مجموعه روزانه بین ۱۰۲ تا ۱۰۳ تن روی تولید می‌کنند. 

کد خبر: ۴۱٬۷۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha