۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
خام فروشی در کشور غوغا می کند
نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس:

خام فروشی در کشور غوغا می کند

آذری، نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس گفت: خام فروشی در کشور غوغا می کند و مردم تاثیر برنامه های دولت را احساس نمی کنند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی آذری در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۲۵ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی، در جریان ارائه گزارش وزیر نفت، گفت: در گزارش وزیر نفت چیزی در خصوص برنامه عبور از تحریم ها شنیده نشد آیا غیر از پالایشگاه ستاره خلیج فارس که ۹۰ درصد آن قبل از دوران وزیر فعلی ساخته شده کار دیگری صورت نگرفته است.

نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز همه می پرسند رابطه نفت با موتور پیشران کشور و ایجاد زیرساخت های حیاتی و عمرانی چیست، ادامه داد: کشور نفتی بودن چه اثراتی برای مردم داشته، امروز نفت و وزارت نفت و بی تدبیری ها کفه عدالت در تقسیم امکانات عمومی را نابرابر کرده است.

وی با اشاره به اینکه چرا به تاکیدات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب که مبتنی بر تولید انبوه با کیفیت و توزیع عدالت محور بوده بی توجهی شده است، ادامه داد: مگر در سند گام دوم انقلاب گفته نشده عیب اقتصاد کشور وابستگی به نفت است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خام فروشی در کشور غوغا می کند و مردم برنامه های دولت را احساس نمی کنند، عنوان کرد: پیشگیری از خام فروشی یعنی جهش تولید و تقویت صنایع پایین دستی نفت.

آذری با بیان اینکه گفته می شود در وزارت نفت قراردادهای مبهم بسته می شود و اطلاعات مناطق مشترک نفتی به قطری ها رسیده، گفت: چرا نفت، ارز، توسعه صنعت و جهش تولید را به خود وابسته کرده است.

وی ادامه داد: وزارت نفت چه نظارتی بر شرکت ها و پیمانکاران زیرمجموعه و شرکت های تابعه خود دارد، ماده ۴۵ برنامه توسعه، طرح جامع انرژی کشور را ترسیم کرده، چرا وزارت نفت سند راهبردی برای این طرح تدوین نکرده است.

آذری ادامه داد: اختلاف وزیر نفت با ترکمنستان و بی تدبیری برخی از وزرا باعث شد که مرز با این کشور به تعطیلی کشیده شود، به برخی از وزرا باید گفت اساتید تخریب روابط بین الملل چه می کنید.

نماینده مردم قوچان و فاروج در پایان خاطرنشان کرد: ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید نادیده گرفته شده و برخی پروژه ها بلاتکلیف مانده اند، آیا منتظر ندا از خارج کشور هستید. پس مدیریت جهادی و اعتقاد به اصل ما می توانیم چه شد.

کد خبر: ۴۱٬۵۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha