۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
قرارداد ادغام غول‌های خودروسازی اصلاح می‌شود
کرونا به قراردادهای خودرو سازان بزرگ هم رخنه کرد

قرارداد ادغام غول‌های خودروسازی اصلاح می‌شود

فیات-کرایسلر (FCA) و پژو-سیتروئن (PSA) روز دوشنبه اعلام کردند که باتوجه به اختلالات تجاری ناشی از شیوع کرونا، شرایط ادغام و همکاری بزرگ خود را اصلاح و باید تا سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ تکمیل شود.

بازار؛ گروه خودرو: گروه فیات-کرایسلر و گروه پژو-سیتروئن سال ۲۰۱۹ از اعلام توافق ۵۰ میلیارد دلاری ادغام این دو غول خودروساز در راستای کاهش هزینه‌ها خبر دادند. در آن زمان انتظار داشتند که در ظرف یکسال این ادغام تکمیل و به نتیجه برسد،  اما با شیوع کرونا این مساله تغییر پیدا کرد.

فیات-کرایسلر (FCA) و  پژو-سیتروئن (PSA) روز دوشنبه اعلام کردند که با توجه به اختلالات تجاری ناشی از شیوع کرونا، شرایط ادغام و همکاری بزرگ خود را اصلاح خواهند کرد.

فیات-کرایسلر موافقت کرده که سود استثنایی توزیع شده میان سهامداران خود را تا ۳.۴ میلیارد دلار کاهش دهد، این درحالی انجام خواهد شد که پیشتر ۶.۵ میلیارد دلار سود میان سهامداران توزیع می‌شد. همچنین پژو-سیتروئن درصد سود خود را میان تولیدکنندگان قطعات یا همان زنجیره تامین توزیع کرده است. شرکت فوروشیا فرانسه وظیفه توزیع سود میان سهامداران را عهده دار است که این موضوع با توافق سهامداران انجام شده تا زنجیره تامین کمترین فشار مالی را تجربه کنند.

این تصمیم با در نظر گرفتن نقدینگی بحران نقدینگی ناشی از شیوع کرونا در صنعت خودرو اتخاذ شده  است، هر دو خودروساز بزرگ در یک بیانیه مطبوعاتی مشترک، اعلام کردند: حفظ تعادل ادغام باید تا سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱ تکمیل شود.  

کد خبر: ۴۱٬۵۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha