۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۸
مطالبه کارگران حقوق قانون کار است/ واقعی نبودن قیمت نان در یزد
رئیس اتحادیه نانوایان یزد:

مطالبه کارگران حقوق قانون کار است/ واقعی نبودن قیمت نان در یزد

یزد- رئیس اتحادیه نانوایان یزد دلیل اعتراض نانوایان مقابل استانداری یزد را واقعی نبودن قیمت نان بر اساس تورم فعلی عنوان کرد و گفت: مطالبه کارگران نانوایی دستمزدی حداقل مطابق قانون کار است.

جلال پیروزی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در خصوص دلیل تجمع نانوایان در تاریخ ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ مقابل ورودی استانداری یزد، گفت: دیروز جمعی از نانوایان که معیشت بر آنها دشوار شده بود، در اتحادیه گرد آمده و با نظر جمعی جهت دیده شدن مشکلات خود به استانداری مراجعه کردند.

رئیس اتحادیه نانوایان استان یزد با بیان اینکه این حرکت صرفا یک تجمع به نشانه اعتراض بابت متناسب نبودن قیمت نان بر اساس دستمزد آنها بوده است، افزود: نانوایان پس از این اعتراض به محل کار خود بازگشته و هیچگونه اعتصابی مدنظر آنها نبوده و نیست.

 وی بیان کرد: اگر نانوایان اعتراض کردند به این دلیل است که با توجه به افزایش نیافتن قیمت نان، دستمزد آنها مطابق تورم کنونی نیست و حقوق آنها کمتر از حقوق دیگر کارگران است.

پیروزی‌فرد در ادامه تأکید کرد: صنف نانوا خود شاهد تورم کنونی و در مضیقه بودن مردم و فشارهای اقتصادی وارده به آنها می‌باشد، اما متأسفانه این وضعیت در مورد همه اقشار جامعه صادق است و معیشت همه در تنگنا قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه میانگین دستمزد شاگردان نانوایی بعضا از دیگر کارگران کمتر است، افزود: انتظار نانوایان این است که کارگر طبق قانون کار دستمزد بگیرد.

احتمال افزایش بیش از ۳۲ درصدی قیمت نان
این نانوا در مورد درصد افزایش قیمت نان در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷، گفت: سال گذشته نان ۳۲ درصد بیش از سال قبلش گران شد و این میزان افزایش قیمت بر اساس نرخ تورم سالانه بود.

رئیس اتحادیه نانوایان ضمن بیان اینکه، نانوایان نمی‌خواهند تورم روزانه امسال در اساسی‌ترین کالاهای موردنیاز مردم ورود کند، افزود: اتحادیه نانوایان خواستار افزایش قیمت نان است؛ اما به‌گونه‌ای که نه به نانوا و نه به مردم فشار وارد نشود.

پیروزی‌فرد در پاسخ به این پرسش که استانداری چه اقدامی برای مشکل نانوایان انجام خواهد داد، گفت: در جلسه‌ای که با استاندار یزد داشتیم و در جلسه ستاد تنظیم بازار و نیز در جلسه‌ای که باید به طور اختصاصی با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و اتحادیه برگزار گردد، سعی در این است که بر اساس میانگین قیمت نان در استان‌های همجوار، قیمت نان در استان یزد مصوب و برای کسب مجوز افزایش قیمت اقدام شود.

گفتنی است، دوشنبه ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ جمعی از نانوایان در اعتراض به واقعی نبودن قیمت نان بر اساس نرخ تورم فعلی، در ورودی استانداری یزد تجمع کرده و خواستار افزایش قیمت نان شدند.

کد خبر: ۴۱٬۵۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha