۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
سرعت اسکن کانتینرها در گمرک بوشهر ۱۲ برابر شد
مدیرکل گمرک بوشهر:

سرعت اسکن کانتینرها در گمرک بوشهر ۱۲ برابر شد

بوشهر- قره‌بیگی، ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر با اشاره به استقرار تجهیزات الکترونیکی در گمرک بوشهر، گفت: سرعت اسکن کانتینرها با ایکس‌ری در گمرک بوشهر ۱۲ برابر شده است.

بهروز قره‌بیگی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: به منظور تقویت برنامه‌های صادراتی و وارداتی در گمرکات استان بوشهر، تلاش گسترده‌ای داشته‌ایم تا خدمات الکترونیکی توسعه یابد.

وی از استقرار تجهیزات جدید و به‌روز در گمرک بوشهر خبر داد و اضافه کرد: تلاش می‌شود تا کالاهای صادراتی در سریع‌ترین زمان رویه صادراتی را طی کنند و در واردات نیز کمترین معطلی را شاهد باشیم.

تسریع در رویه‌های گمرکی
مدیرکل گمرک بوشهر اظهار کرد: استفاده از دستگاه ایکس‌ری به منظور اسکن کانتینرها یکی از اقدامات مهم در این زمینه است که به تسریع در انجام رویه‌های گمرکی کمک شایانی کرده است.

وی ادامه داد: تا سال ۹۲ در هر ساعت ۱۵ کانتینر توسط دستگاه ایکس ری اسکن می‌شد که یک دستگاه جدید راه‌اندازی شد و هم‌اکنون در هر دقیقه امکان اسکن سه کانتینر وجود دارد که سرعت اسکن را بالا برده است.

۶۰ درصد کانتینرها اسکن می‌شوند
قره‌بیگی از ارزیابی الکترونیکی و جلوگیری از قاچاق به عنوان دستاوردهای مهم افزایش اسکن‌ها نام برد و افزود: هم‌اکنون بیش از ۶۰ درصد کانتینرها را می‌توانیم اسکن کنیم.

وی ادامه داد: بخشی دیگر از بارها به صورت چشمی قابل بررسی است و بخشی نیز حمل یکسره است و بخشی نیز از بین کانتینرهای مشابه به صورت رندوم تعدادی اسکن می‌شوند.

کد خبر: ۴۱٬۵۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha