۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۷
۱۹۷۴ واحد مسکن مهر در آذربایجان‌شرقی تحویل داده می‌شود
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی:

۱۹۷۴ واحد مسکن مهر در آذربایجان‌شرقی تحویل داده می‌شود

تبریز- مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: تعداد یکهزار و ۹۷۴ واحد مسکن مهر تا پایان سال جاری به متقاضیان تحویل داده می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی، ابوالقاسم سلطانی سهمیه آذربایجان شرقی در شهرهای بالای ۲۵ هزار و زیر ۲۵ هزار نفر و شهر جدید سهند را ۹۵ هزار و ۲۰۵ واحد اعلام و اضافه کرد: از این تعداد، ۴۳ هزار و ۴۳۵ واحد در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر، ۱۶ هزار و ۵۱۱ واحد در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر و ۳۵ هزار و ۲۴۹ واحد نیز در شهر جدید جدید سهند در نظر گرفته شده بود.

وی افزود: از مجموع واحدهای مسکن مهر فوق، تعداد ۳۳ هزار و ۴۳۸ واحد در قالب تفاهم نامه سه جانبه بین راه و شهرسازی، سازنده و بانک و ۱۷ هزار و ۳۰۴ واحد نیز توسط تعاونی ها ساخته شده است که در این میان تاکنون تنها یک هزار و ۹۰۴ واحد از تعهدات تعاونی ها به پرونده حقوقی تبدیل شده و حدود ۷۷۰ واحد از تفاهم نامه های سه جانبه با مشکل روبه روست که از این تعداد نیز ۲۲۴ واحد در مرحله تحویل قرار دارد و تلاش می کنیم مابقی ۵۰۰ واحد را نیز تا پایان سال تحویل دهیم.

سلطانی با بیان اینکه از ۹۵ هزار و ۲۰۵ مسکن مهر آذربایجان شرقی بالغ بر ۹۱ هزار واحد مسکونی تحویل داده شده است، اظهار داشت: یک هزار و ۹۰۴ واحد مسکونی در شهرهای مختلف استان از تعهدات تعاونی ها به پرونده حقوقی تبدیل شده است.

وی تامین زمین مورد نیاز، معرفی به بانک برای دریافت تسهیلات و ارائه برخی خدمات رایگان و معاف از هزینه غیرساخت مانند اعطای پروانه را از موضوعاتی برشمرد که جزو وظایف مجموعه راه و شهرسازی در قبال مسکن مهر است.

سلطانی با تاکید بر انجام همه این موارد یاد شده توسط راه و شهرسازی، گفت: در حال حاضر موضوع محوطه سازی،  کم کاری و عدم انجام تعهدات از طرف سازمان هایی مانند شهرداری ها مهمترین چالش واحدهای مسکن مهر است که عدم انجام تعهدات تعاونی ها و تامین نشدن آورده های مردمی به دلیل سلب اعتماد نسبت به پروژه ها، مشکلات مسکن مهر را تشدید می کند.

کد خبر: ۴۱٬۴۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha