۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
۱۷ پاسگاه مرزی در کردستان با اعتبار ۴۲ میلیارد ریال برق‌دار شد
مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان:

۱۷ پاسگاه مرزی در کردستان با اعتبار ۴۲ میلیارد ریال برق‌دار شد

کردستان- لهونیان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: ۱۷ پاسگاه در شهرستان‌های مرزی استان از سال گذشته تاکنون با صرف اعتبار ۴۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برق‌دار شد.

هیوا لهونیان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: از ۱۷ پاسگاه برق‌دار شده موجود در مناطق مرزی و مرتفع استان شش پاسگاه در شش ماهه نخست امسال و مابقی هم در طول سال گذشته از نعمت برق برخوردار شدند.

وی اضافه کرد: برای برق‌دار کردن و اصلاح شبکه این ۱۷ پاسگاه از سال گذشته تاکنون بیش از ۴۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه لازمه برق‌دار شدن این پاسگاه ها احداث شبکه در مناطق صعب العبور و ایجاد پست هوایی و کابل کشی است، افزود: طی شش ماهه امسال ۱۸ هزار و ۷۱۱ متر خطوط فشار متوسط و دو هزار و ۴۰۰ متر خطوط فشار ضعیف و شش پست در شهرستان های بانه، مریوان و کامیاران به منظور برق‌دار کردن شش پاسگاه احداث شده است.

لهونیان از دیگر برنامه‌های شرکت برق استان در شش ماهه دوم امسال را برق‌دار کردن سه پاسگاه دیگر ذکر کرد و یادآور شد: سال آینده هم با برق‌دار کردن ۹ پاسگاه دیگر همه پاسگاه های استان از نعمت برق برخوردار خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه برق‌دارکردن پاسگاه ها برای کمک به تامین امنیت پایدار در مناطق مرزی کشور انجام می شود، گفت: با توجه به اینکه پاسگاه های مرزی بیشتر در مناطق صعب العبور واقع شده اند برق رسانی به آنها کار بسیار سختی است با این وجود کارکنان شرکت توزیع برق استان همت و تلاش خود را به کار بستند تا در راستای پاسداری از کیان و مرزهای سرزمینشان سهیم باشند.

کد خبر: ۴۱٬۴۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha