۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
نحوه تامین منابع مالی طرح کالاهای اساسی بررسی شد
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

نحوه تامین منابع مالی طرح کالاهای اساسی بررسی شد

خدابخشی، نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: نحوه تامین منابع مالی طرح تامین کالاهای اساسی در جلسه امروز با حضور معاون امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه و مسئولان مرکز پژوهش‌های مجلس بررسی شد.

به گزارش بازار به نقلاز خانه ملت، محمد خدابخشی نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس، در تشریح نشست امروز صبح کمیسیون متبوع خود گفت: طرح تامین کالاهای اساسی در جلسه امروز با حضور پورمحمدی معاون امور اقتصادی سازمان برنامه و بودجه و مسئولان مرکز پژوهش‌های مجلس مورد بررسی قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به بار مالی این طرح و به منظور اطمینان از تایید مصوبه نهایی توسط شورای نگهبان، باید نظر موافق دولت را درباره طرح تامین کالاهای اساسی کسب کنیم و براین اساس جلساتی را با مسئولان دولتی تاکنون برگزار کرده‌ایم.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس تصریح کرد: پیشنهادات کمیسیون برنامه و بودجه درباره نحوه تامین مالی این طرح قبلا به سازمان برنامه و بودجه ارائه شده و قرار بود، آنها نظرات خود را به ما اعلام کنند.

خدابخشی تاکید کرد: پیشنهاد سازمان برنامه و بودجه برای تامین منابع درآمدی طرح تامین کالاهای اساسی استفاده از ظرفیت بند (و) تبصره (۲) قانون بودجه سال ۹۹ کشور بود که به موجب این بند، ۵۰ هزار میلیارد تومان از دارایی‌های دولت به صندوق‌های بازنشستگی، ۳۲ هزار میلیارد تومان برای تامین اجتماعی و ۱۸ هزار میلیارد تومان برای صندوق بازنشستگی کشوری اختصاص دارد که سازمان به طور خاص پیشنهاد داد تا سقف این ۵۰ هزار میلیارد تومان به ۶۰ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرده تا بخش عمده منابع این طرح تامین شود.

کاهش ۳۶ میلیونی جامعه هدف برای دریافت کالای اساسی!  
نایب رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس ادامه داد: پیشنهاد دیگر سازمان برنامه و بودجه درباره تعیین جامعه هدف برای ارائه کالاهای اساسی بود، در طرح تامین کالاهای اساسی جامعه هدف ۷ دهک که شامل ۶۰ میلیون نفر می‌شود، در نظر گرفته شده اما سازمان اعلام کرد که این طرح شامل افراد تحت حمایت نهادهایی مانند کمیته امداد،  بهزیستی، ایثارگری و خانواده‌هایی که هیچ درآمدی ندارند، شود که حدود ۲۴ میلیون نفر می‌شوند.

وی با بیان اینکه همچنین مرکز پژوهش‌های مجلس پیشنهاداتی را برای تامین منابع مالی طرح ارائه کرد که باید بررسی شود، اظهار کرد: پیشنهادات تامین منابع مالی این طرح دارای یک سری ایرادات و مزایایی است، به طور مثال پیشنهاد دولت به نحوی است که منابع آن یک بار امکان توزیع دارد ولی ما به دنبال منابع درآمدی پایدار هستیم تا در صورت لزوم این طرح در فواصل زمانی ادامه پیدا کند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس بیان کرد: همچنین باید بررسی شود که پیشنهادات مرکز پژوهش‌های مجلس درباره تامین منابع درآمدی آثار تورمی در کشور نداشته و قدرت خرید مردم را کاهش ندهد، بنابراین قرار شد، جلسات دیگری برای بررسی طرح تامین کالاهای اساسی در کمیسیون برنامه و بودجه برگزار شود.

کد خبر: ۴۱٬۴۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha