۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۷
نقش پتروشیمی ها در افزایش قیمت لوازم‌ خانگی
نائب‌رئیس انجمن کارفرمایان لوازم‌خانگی عنوان کرد

نقش پتروشیمی ها در افزایش قیمت لوازم‌ خانگی

جعفری، نائب‌رئیس انجمن کارفرمایان لوازم‌خانگی در رابطه با افزایش قیمت مواد اولیه‌ی ایرانی گفت: یورتان بعنوان یکی از این مواد متعلق به هولدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس تا ۱۰۰درصد افزایش قیمت داشت.

به گزارش بازار، محمدرضا جعفری اظهار کرد: در سال ۹۹ شاهد افزایش تولید لوازم خانگی هستیم و این باعث افتخار است، ولی با توجه به فضای اقتصاد کلان، تورم را پیش رو داریم و انتظار کاهش قیمت به جا نیست.

وی با بیان اینکه در صنعت لوازم خانگی، قیمت تمام شده دخیل است، افزود: یخچال و فریزر خانگی چند ماده اولیه برای تعیین قیمت تمام شده دارد که امروز در کشور تولید می شود. مثلا ماده عایق‌کاری در سه ماه اخیر ۱۰۰درصد افزایش قیمت داشت.

جعفری در بیانِ مصداقی بارز از این افزایش قیمت گفت: یورتان بعنوان یکی از این مواد متعلق به هولدینگ پتروشیمی خلیج فارس است و مواد پلاستیکی در بورس کالا افزایش قیمتِ هفتگی دارد.

وی ادامه داد: انجمن کارفرمایان از کاهش قدرت خرید مردم نگرانی جدی دارد که ما را به سمت رکود خواهد برد.

جعفری افزود: فولاد مبارکه عمده عرضه ورق سرد را در بورس کالا انجام می دهد ولی تهیه این کالا هم بسیار مشکل است.

وی یادآوری کرد: در سال‌هایی که با انبوه درآمدهای ارزی روبرو بودیم، بازار ایران از لوازم خانگی کره‌ای اشباع بود که مذاق مصرف‌کننده را به سمت کالای خارجی کشاند ولی امروز با وجود تحریم‌ها، تبدیل این تهدید به فرصت مهم است.

جعفری تنها راه خروج از بحران لوازم خانگی را تولید انبوه دانست و افزود: این مسئله زمانبر است تا جای خالی برندهای خارجی را پر کنیم اما با محدودیت‌های ارزی روبرو هستیم.

کد خبر: ۴۱٬۳۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha