۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۵
دسترسی ۳۶ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار به پهن باند
مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات اعلام کرد

دسترسی ۳۶ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار به پهن باند

ترابیان، مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات از دسترسی ۳۶ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار کشور به پهن باند خبر داد.

به گزارش بازار، «مهرداد ترابیان» افزود: این در حالیکه ۴۰ هزار روستا در کشور بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند.

وی ضمن اشاره به اینکه در حال حاضر تمامی شهرهای کشور دسترسی به پهن باند دارند، اظهارداشت: از نظر جمعیتی ۹۵ درصد روستاها و از نظر تعدادی بیش از ۹۰ درصد روستاهای کشور متصل به پهن باند هستند.

مجری طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: عملا مدارسی که در این روستا واقع شده اند طی یک پروژه جهادی در سه ماه گذشته همه به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شدند.

وی افزود: بستر استفاده از اینترنت بصورت رایگان برای مدارس فراهم شده ولی با توجه به بحث شیوع کرونا احتمال دارد برخی از کلاس های این مدارس بصورت غیر حضوری باشد ودانش آموزان احتیاج به این داشته باشند که از منزل متصل به شبکه شوند.

ترابیان اظهارداشت: با توجه به اینکه آموزش و پرورش اعلام کرده معلمان امکان حضور در مدارس را دارند برای معلمان این سرویس در مدارس فراهم شده است.

وی ادامه داد: علاوه بر این بسته های برای معلمان فراهم شده که می توانند بصورت رایگان از شبکه اینترنت برای آموزش استفاده کنند.

مجری طرح ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات گفت: طبق برنامه ششم توسعه قرار بود ۸۰ درصد روستاهای کشور دسترسی به پهن‌باند را پیدا کنند به طوری که چهار سرویس E LEARNING، E HEALTHING، E AGREE CULTURE و E BANKING برای مردم فراهم باشد.

وی افزود: خوشبختانه با تلاش های صورت گرفته در حال حاضر ۹۰ درصد روستاهای کشور به شبکه ملی اطلاعات متصل و سرویس اینترنت نیز برای آنها دایر شده است.

ترابیان با اشاره به اینکه برنامه ششم توسعه روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به عنوان تلقی روستا می شناسد، اظهارداشت: ۴۰ هزار روستا در کشور بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند که از این تعداد تاکنون ۳۶ هزار روستا به پهن باند متصل شده اند.

وی یادآورشد: با توجه به اینکه اکثر روستاها به شیوه رادیویی متصل می شوند بسیاری از روستاهای زیر ۲۰ خانوار هم متصل هستند اما در تعهد دولت نیست.

کد خبر: ۴۱٬۳۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha