۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
ردپای مصوبه افزایش ۳ ماهه قیمت خودرو در گرانی چهارچرخ‌ها
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

ردپای مصوبه افزایش ۳ ماهه قیمت خودرو در گرانی چهارچرخ‌ها

ایزدخواه، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید مصوبه اجازه افزایش قیمت سه ماهه خودرو توسط خودروسازان یکی از دلایل گرانی عجیب و غریب چهارچرخ‌ها در روزهای اخیر است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، روح‌الله ایزدخواه عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، مصوبه اجازه افزایش قیمت سه ماهه به خودروسازان را یکی از دلایل گرانی عجیب و غریب چهارچرخ‌ها در روزهای اخیر دانست و گفت: طرح ساماندهی بازار و صنعت خودرو به منظور کوتاه کردن دست دلالان از بازار چهارچرخ‌ها با۲۰ ماده تدوین شد؛ در این طرح، عرضه خودرو تنها در بورس امکان‌پذیر است تا نحوه عرضه به بازار شفاف شود.

عرضه خودرو خارج از بورس در طرح ساماندهی بازار و صنعت خودرو حکم قاچاق کالا را دارد
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه براساس این طرح عرضه خودرو خارج از بورس حکم قاچاق کالا را دارد، افزود: قیمت‌گذاری، کیفیت، نحوه تامین مالی خودروسازان با تصویب طرح ساماندهی بازار و صنعت خودرو به صورت شفاف مشخص می‌شود.

به گفته عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ساختار صنعت خودروسازی در ایران ایرادی ندارد و نابسامانی موجود در بازار ناشی از رها کردن بازار توسط دولت است.

وی با بیان اینکه درجریان تدوین طرح ساماندهی بازار وصنعت خودرو از ظرفیت کارشناسان وزارت صنعت، معدن و تجارت، خودروسازان، منتقدان و... استفاده شده است، ادامه داد: ما با قیمت‌گذاری دستوری مخالف هستیم زیرا این امر منجر به نابسامانی بیشتر می‌شود، مانند آنچه در مورد تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی اتفاق افتاد.

قیمت چهارچرخ‌ها در طرح ساماندهی بازار خودرو براساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه قیمت خودرو در بورس براساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود، تصریح کرد: مابه التفاوت قیمت خودرو در بورس و بهای تمام شده تولید خودرو به جیب دلالان و خودروسازان نمی رود بلکه برای این مبلغ اهداف مشخصی تعیین شده است.

 به زعم ایزدخواه در تعیین قیمت تمام شده تولید خودرو تمام هزینه‌های غیرتولیدی خودروسازان حذف می شود زیرا مصرف کننده نباید تاوان بنگاهداری ها در خودورسازی ها را بپردازد.

کد خبر: ۴۱٬۳۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha