۲۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
فعال سازی همه ظرفیت‌های تولیدی کره در کشور
سرپرست دفتر تأمین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت تاکید کرد

فعال سازی همه ظرفیت‌های تولیدی کره در کشور

کارگر، سرپرست دفتر برنامه‌ریزی تامین توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تمامی ظرفیت های تولید داخل کره فعال شده و با توجه به اینکه در حال حاضر تولید داخلی این محصول در شرایط مناسبی قرار دارد، مشکلی برای تامین این کالا در سطح بازار وجود ندارد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، کامران کارگر افزود: نیاز سالانه کشور به کره حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار تن برآورد می‌شود که قبل از تغییر نرخ ارز کره، حدود ۳۵ هزار تن از محل واردات و مابقی از محل تولید داخل تامین می شد.

وی اضافه کرد: با تغییر ارز واردات کره از ارز ۴۲۰۰ تومانی به ارز نیمایی، قیمت این محصول در بازار تغییراتی داشته اما شرایط خوب تولید داخل این محصول می تواند قیمت کره وارداتی را نیز متعادل کند.

سرپرست دفتر تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت تصریح کرد: تامین کره مورد نیاز بازار از محل تولید داخل مستلزم مدیریت تولید شیر خام از سوی نهاد های مرتبط به ویژه وزارت جهاد کشاورزی است.

کارگر گفت: با توجه به ممنوعیت صادرات خامه فله و وضع عوارض بر خامه بسته بندی و شیر خشک در کارگروه تنظیم بازار کشور و با همکاری سازمان توسعه تجارت برای عملیاتی نمودن این تصمیم، روند تولید کره در کشور بهبود می یابد و تا حدود زیادی مانع از افزایش قیمت در سطح عرضه شود.

کد خبر: ۴۱٬۳۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha