۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶
ضرورت استفاده از ظرفیت دانشگاهی در رفع نیازهای پژوهشی حوزه صنعت و معدن
سرپرست سازمان صمت خراسان جنوبی مطرح کرد:

ضرورت استفاده از ظرفیت دانشگاهی در رفع نیازهای پژوهشی حوزه صنعت و معدن

بیرجند- سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بر ضرورت استفاده از ظرفیت دانشجویان و اساتید دانشگاهی در رفع نیازهای پژوهشی حوزه صنعت و معدن استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، عباس جرجانی بعدازظهر یکشنبه در دومین جلسه شورای سیاستگذاری آموزش، پژوهش و ارتباط صنعت با دانشگاه های استان که در سازمان صمت خراسان جنوبی برگزار شد، افزود: سامانه طرح ملی توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار (تاپ)، با هدف ثبت نام بنگاه های صنعتی، معدنی و تجاری و نیز ثبت نیازهای پژوهشی و فناورانه آنها توسط وزارت صمت راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه طرح تاپ با هدف تعمیق و ارتقای ارتباط صنعت با دانشگاه راه اندازی شده است ادامه داد: برای تقویت ارتباط صنعت با دانشگاه لازم است بخش خصوصی و تشکل های مرتبط با حوزه صنعت و معدن بیش از پیش ارتباط خود را با دانشگاه و پژوهشگران تقویت نموده و از این ظرفیت موجود در استان و همچنین سامانه تاپ در راستای رفع نیازهای خود استفاده کنند.

وی تاکید کرد: نیاز است تا اهداف و مزایای این طرح به صورت کاملا شفاف برای بنگاه های اقتصادی فعال در حوزه صنعت، معدن و تجارت تشریح و تبیین گردد تا از توانمندی های دانش آموختگان مشمول خدمت سربازی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اعضای هیات علمی دانشگاه ها بهره مند شوند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی بازدید میدانی اساتید و دانشجویان از واحدهای صنعتی و معدنی را در این خصوص موثر عنوان کرد و افزود: آمادگی داریم تا با برنامه ریزی برای بازدیدهای میدانی از واحدهای صنعتی و معدنی، ضمن استفاده از رهنمودهای اساتید گرانقدر، بتوانیم در تقویت ارتباط میان بخش صنعت و معدن با دانشگاه گام برداریم.

کد خبر: ۴۱٬۲۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha