۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۲
رگبار و بارش‌های خفیف در شمال شرق کشور
کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد

رگبار و بارش‌های خفیف در شمال شرق کشور

ضرابی، کارشناس هواشناسی اعلام کرد: امروز، فردا و پس فردا رگبار و رعد و برق در شمال شرق کشور پیش بینی می‌شود.

به گزارش بازار، مرتضی ضرابی افزود: به لحاظ رگبارهای تابستانی وقوع بارش؛ شمال استان‌های آذربایجان غربی، شرقی و بخش‌هایی از استان اردبیل، گیلان و بخش‌های غربی مازندران، ارتفاعات البرز مرکزی یعنی مناطق مرتفع استان‌های قزوین، البرز و تهران و حتی بخش‌های شمالی استان‌های زنجان را دربرمی‌گیرد.

وی گفت: البته در دامنه‌های سلسله جبال زاگرس این شرایط را به ویژه در ساعات بعد از ظهر در مناطقی از استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و همین طور بخش‌های جنوب شرقی استان لرستان پیش رو خواهیم داشت. این کارشناس سازمان هواشناسی افزود: به لحاظ تغییرات دمایی در دو تا سه روز آینده تعییرات دمایی قابل توجهی نداریم، ولی طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه با شمالی شدن سوی جریان هوا در استان‌های ساحلی دریای خزر انتظار کاهش دمای بین ۴ تا ۶ درجه را برای نوار شمالی کشورمان داریم که حتماً برای دامنه‌های جنوبی البرز از جمله تهران نیز بی تاثیر نخواهد بود.

وی گفت: وزش باد پدیده غالبی است که این روزها نیمه شرقی کشورمان به ویژه در منطقه زابل را تحت تاثیر قرار می‌دهد به طوری که می‌تواند منجر به ایجاد گرد و خاک در این مناطق شود.

کد خبر: ۴۱٬۱۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha