۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
ایجاد ۸۵۰۰ شغل توسط بنیاد برکت در استان کرمان
معاون توسعه کارآفرینی بنیاد برکت خبر داد:

ایجاد ۸۵۰۰ شغل توسط بنیاد برکت در استان کرمان

کرج- معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت گفت: با راه‌اندازی هزار و ۷۳۰ طرح اشتغال‌زایی بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در سال جاری، تعداد مشاغل برکت در استان کرمان به هشت هزار و ۵۰۰ شغل می‌رسد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بنیاد برکت، رضا راضی زاده با اعلام این خبر گفت: بنیاد برکت امسال راه‌اندازی هزار و ۷۳۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را در مناطق محروم استان کرمان در دستور کار دارد که با تحقق آن، تعداد طرح‌های عملیاتی شده در سه سالی که از حضور و فعالیت بنیاد در این استان می‌گذرد به دو هزار و ۸۰۰ طرح می‌رسد که راه‌اندازی این تعداد طرح اشتغال‌زایی، ایجاد هشت هزار و ۵۰۰ شغل خرد و خانگی را در استان به دنبال داشته است.

به گفته راضی‌زاده، شش شهرستان راور، نرماشیر، ریگان، عنبرآباد، فهرج و کوهبنان و ۶۶ روستای استان کرمان زیر پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت قرار گرفته‌اند.

وی با اشاره به افتتاح اولین طرح‌های اجتماع‌محور بنیاد برکت در استان کرمان اظهار کرد: اولین طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت در سال ۹۷ و در شهرستان راور به بهره‌برداری رسید. در آن سال، بنیاد به عنوان معین اقتصادی راور انتخاب شده بود و در همان سال اول فعالیت خود، با ایجاد ۸۰۰ طرح دو هزار و ۴۰۰ شغل را در این شهرستان به بهره‌برداری رساند. در سال ۹۸ نیز ۳۰۰ طرح و ۹۰۰ شغل در شهرستان راور راه‌اندازی شد.

شهرستان های تحت پوشش بنیاد برکت به ۶ شهرستان افزایش یافت
معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت در تشریح اقدامات این بنیاد در حوزه اشتغال‌زایی اجتماع‌محور در استان کرمان برای سال ۹۹ نیز گفت: امسال شهرستان‌های تحت پوشش فعالیت‌های اشتغال‌زایی بنیاد برکت به شش شهر افزایش پیدا کرده و راه‌اندازی هزار و ۷۳۰ طرح در دستور کار است که از این تعداد، ۵۰۰ طرح تا به امروز به بهره‌برداری رسیده و مابقی نیز تا پایان سال به شکل کامل عملیاتی خواهد شد.

راضی‌زاده سهم شهرستان‌های راور، نرماشیر، ریگان، عنبرآباد، فهرج و کوهبنان از طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد برکت در سال ۹۹ را به ترتیب ۵۵۰، ۲۴۰، ۲۲۰، ۱۵۰، ۲۲۰ و ۳۵۰ طرح اعلام کرد.

معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت درباره رسته‌های شغل‌های ایجاد شده در مناطق محروم استان کرمان توضیح داد: رسته‌های شغلی با توجه به مزیت‌ها و پتانسیل‌های هر منطقه انتخاب می‌شوند. برای مثال، اشتغال‌زایی در شهرستان راور متمرکز بر فرش دستبافت است.

بیش از ۶۷ درصد تسهیلات اشتغال به زنان کارآفرین اختصاص یافت
وی ادامه داد: بیشتر مشاغل ایجادشده و در دست راه‌اندازی برکت در استان کرمان در رسته‌های پرورش دام سبک، تولید فرش دستبافت، تولیدی پوشاک و پرورش شتر است. و بیش از ۶۷ درصد تسهیلات اشتغال‌زایی بنیاد برکت به زنان کارآفرین استان کرمان اختصاص پیدا کرده است.

معاون توسعه کارآفرینی اجتماع‌محور بنیاد برکت در پایان اظهار کرد: ۱۸ مجری و تسهیل‌گر بنیاد در مناطق محروم کرمان به خصوص در جنوب و غرب این استان مشغول فعالیت و خدمات‌رسانی به کارآفرینان هستند.

گفتنی است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) تا به امروز ۲ هزار و ۸۲ طرح در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، امور زیربنایی، فرهنگی، سلامت و سایر خدمات را با حجم سرمایه‌گذاری ۳ هزار و ۵۲۹ میلیارد ریال در مناطق محروم استان کرمان به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد. ‌

کد خبر: ۴۱٬۱۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha