۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
 اشتغال بیش از ۲ هزار مددجوی کمیته امداد در معادن روستایی
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام(ره) اعلام کرد

اشتغال بیش از ۲ هزار مددجوی کمیته امداد در معادن روستایی

عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: مالکین ۶۸۶ معدن اعلام آمادگی کردند تا به اشتغال مددجویان کمیته امداد کمک کنند.

به گزارش بازار، حجت الله عبدالملکی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) از تعامل معاونت اشتغال کمیته با معادن روستایی کل کشور و آماده سازی ۲هزار و ۲۶۰ فرصت شغلی برای به‌کارگیری جامعه هدف کمیته امداد در معادن فعال روستایی خبر داد و گفت: با همکاری معاونت مناطق محروم ریاست جمهوری، لیست تمام معادن روستایی کشور که اغلب آن‌ها نیز معادن کوچک هستند را دریافت کردیم.

وی با بیان اینکه کمیته امداد با مالکان هزار و ۲۴۵ معدن روستایی فعال وارد مذاکره شد، اظهار کرد: مالکین ۶۸۶ معدن اعلام آمادگی کردند تا به اشتغال مددجویان کمیته امداد امام خمینی که در محدوده‌های روستایی زندگی می‌کنند، کمک کنند و با این اقدام ۲ هزار و ۲۶۰ فرصت شغلی از طریق کاریابی و راهبری شغلی ایجاد شد. در هفته‌های آینده نیز کادرسازی صورت می‌گیرد و فعالان معدنی کشور نیز وارد برنامه اشتغال کمیته امام خمینی (ره) برای محرومین شدند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه کمیته امداد رویکرد اشغال‌زایی را به صورت جدی از سال ۱۳۷۴ با ایجاد این معاونت شروع کرده است، عنوان کرد: این رویکرد در سال‌های اخیر، نتایج عملکرد خود را به صورت ملموس و جدی تر نشان می‌دهد.

وی افزود: نهادهای حمایتی مانند کمیته امداد متهم بودند که به جای آن که ماهی‌گیری را به مردم یاد بدهند، ماهی را دست مردم می‌دهند تا خودشان درآمد ثابت داشته باشند که این مهم در حال حاضر در حال انجام است.

عبدالملکی خاطرنشان کرد: سال گذشته تمام مستمری که کمیته امداد به همه خانواده‌های تحت حمایت پرداخت کرده، هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است، در حالی ‌که درآمد طرح‌های اشتغال این کمیته، ۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بوده است. در واقع ۳۱ درصد درآمد طرح‌های اشتغال کمیته امداد از تمام مستمری‌هایی که به خانواده‌های تحت حمایت پرداخت کردیم، بیشتر بود و امیدوار هستیم این میزان در سال‌های آینده بیشتر شود.

کد خبر: ۴۱٬۰۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha