۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۴
اجرای نهضت جهش تولید ماهی با استفاده از آب کشاورزی در گلستان
مدیرکل شیلات گلستان خبر داد:

اجرای نهضت جهش تولید ماهی با استفاده از آب کشاورزی در گلستان

گرگان- مدیر کل شیلات گلستان از اجرای نهضت جهش تولید ماهی با استفاده از آب ۱۸ هزار حلقه چاه کشاورزی مجاز در استان خبر داد.

سیدجواد قدس علوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: طرح سه ساله نهضت جهش تولید ماهی در قالب قرارگاه امنیت غذایی شهید ساجدی سپاه نینوا گلستان به تعداد هزار و ۶۸ استخر با استفاده از آب چاه‌های کشاورزی مجاز اجرا می‌شود.

وی افزود: در راستای اجرای این طرح دو هزار و ۱۳۶ تن ماهی در کنار چاه‌های مجاز استان تولید می‌شود و برای هزار و ۶۸ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

مدیرکل شیلات استان گلستان با اشاره به اینکه گلستان مبتکر، طراح و پیشرو در اجرای این طرح در کشور است، توضیح داد: در این طرح با احداث استخرهای بتنی یا خاکی در سرگذر آب از مبداء (استحصال از چاه) تا مقصد (مزرعه) می‌توان بدون اضافه برداشت و تنها با ذخیره آب در فصل، حجم قابل تجهی به میزان تولید آبزیان در سطح استان افزود.

وی با بیان اینکه در سال ۹۲ تولید از محل اجرای این طرح صفر تن بوده و در سال ۹۸ به میزان ۴۶۴ تن رسیده است، ادامه داد: با توجه به تعدد چاه‌های مجاز در استان و با وجود ۱۸ هزار حلقه چاه مجاز ظرفیت اجرای این طرح به تعداد چاه‌ها وجود دارد و می‌تواند اشتغال و تولید قابل توجهی برای استان به همراه داشته باشد.

قدس علوی با این توضیح که طی سال‌های دولت یازدهم و دوازدهم ظرفیت تولید بچه ماهی در استان بیش از ۱۰۳ درصد افزایش یافته است، اضافه کرد: ظرفیت تولید بچه ماهی استان از ۳۸ میلیون و پنج هزار قطعه در سال ۹۲ به ۷۸ میلیون قطعه در سال ۹۸ افزایش یافته است.

وی به تکثیر ماهیان زینتی در استان هم اشاره و  تصریح کرد: تکثیر ماهیان زینتی یکی از نیازهای اجتماعی و فرهنگی جامعه است و طی سال‌های فعالیت دولت تدبیر و امید میزان تولید و تکثیر آن با ۱۱ درصد رشد از دو هزار و ۸۷۳ قطعه در سال ۹۲ به سه هزار و ۲۴۰ قطعه در سال گذشته رسیده است.

کد خبر: ۴۱٬۰۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha