۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۲
فرآیند راه‌اندازی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در سمنان تسریع شود
با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای جدید؛

فرآیند راه‌اندازی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در سمنان تسریع شود

سمنان- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان بابیان اینکه فرآیند راه‌اندازی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در سمنان با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای جدید باید تسریع شود، گفت: پیگیری برای رفع موانع موجود در این مسیر در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار بازار، علیرضا شریفی نژاد بعدازظهر شنبه در جلسه پیگیری آخرین اقدامات در خصوص راه‌اندازی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان سمنان به میزبانی استانداری ضمن بیان اینکه نیاز است تا تفاهم‌نامه‌ای جدید بر پایه تعامل، همکاری و مساعدت‌های دوجانبه بین استان و وزارت امور خارجه تهیه شود، اظهار داشت: راه‌اندازی هرچه سریع‌تر دفتر نمایندگی این وزارتخانه در دستور کار قرار دارد.

وی رونق تولید، افزایش و توسعه صادرات و بهبود و تحکیم روابط بین‌الملل و ارتقاء امور بازرگانی را ازجمله مزایایی راه‌اندازی دفتر وزارت امور خارجه در استان دانست و افزود: تعامل بهتر بخش خصوصی و صنعت و همچنین بازرگانان استان در حوزه صادرات با کشورهای جهان نیز در این راستا دنبال می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سمنان با همکاری اتاق بازرگانی استان سمنان راه‌اندازی این دفتر در دل اتاق بازرگانی در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: راه‌اندازی این دفتر نقش محوری در تحقق شعار سال را ایفا می‌کند.

ضرورت رفع محدودیت‌ها و موانع موجود
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری سمنان نیز در این نشست با اشاره به اینکه تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه‌ها از مزیت‌های مهم راه‌اندازی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان محسوب می‌شود، اظهار داشت: به دلیل مشکلات و محدودیت‌های منابع، در راه‌اندازی این مهم تأخیر ایجاد شد که رفع این موانع در اولویت نخست قرارگرفته است.

فاطمه منصوری بابیان اینکه از ظرفیت‌های این دفتر می‌توان برای تقویت تولید، صادرات و مباحث علمی و پژوهشی و همچنین فرصت بهتر برای حضور در جامعه جهانی بهره گرفت، اضافه کرد: به دلیل محدودیت‌های ناشی از فشار اقتصادی و تحریم، موانع، مشکلات و کمبودهایی در تمامی بخش‌های کشور به وجود آمده که راه‌اندازی این دفتر نیز از این مهم مستثنا نیست.

وی گفت: کمک، مساعدت‌ها، هم‌افزایی و استفاده از ظرفیت‌های جمعی می‌تواند در موفقیت در این امر خطیر بسیار تأثیرگذار باشد.

کد خبر: ۴۱٬۰۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha