۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
۲۹ دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در کشور در حال فعالیت است
کارشناس امور خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه:

۲۹ دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در کشور در حال فعالیت است

سمنان- کارشناس امور خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه بابیان اینکه ۲۹ دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در کشور در حال فعالیت است، گفت: پیگیری برای احداث این دفتر در استان سمنان با جدیت انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار بازار، عبدالله رجبعلی نژاد بعدازظهر شنبه در جلسه بررسی آخرین اقدامات پیرامون راه‌اندازی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان سمنان به میزبانی استانداری با اشاره به اینکه ۲۹ دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در کشور در حال فعالیت هستند، اظهار داشت: استان سمنان در بخش‌های خدمات مهندسی، صنعت، تجارت، علمی و پژوهشی و گردشگری ظرفیت‌های مطلوبی دارد که ضرورت راه‌اندازی این دفتر در سمنان بیش‌ازپیش احساس می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موانع متعددی در مسیر راه‌اندازی این دفتر در استان سمنان ایجاد شد، تصریح کرد: که در برخی از استان‌ها به دلیل استقبال و اهمیت موضوع، چندین دفتر در حال فعالیت است.

رفع خلأها و نواقص ارتباط بین صنعت و دانشگاه و جهان‌ بین‌الملل
 کارشناس امور خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت امور خارجه با تأکید بر اینکه تراز علمی و دانشگاهی استان سمنان در کشور بالا است، تصریح کرد: راه‌اندازی دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در این استان می‌تواند خلأها و نواقص ارتباط بین صنعت و دانشگاه و جهان بین‌الملل را برطرف کند.

رجبعلی نژاد اطلاع‌رسانی بدون واسطه پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان در تمامی سطوح و حوزه‌ها به سفیران ایران در سایر کشور از جمله مزیت‌های مهم راه‌اندازی این دفتر در استان سمنان است، یادآور شد: به‌تبع آن به بازرگانان کشورهای مختلف جهان نیز از این ظرفیت‌ها باخبر می‌شوند و تسهیل گری مطلوبی در حوزه بازرگانی ایجاد خواهد شد.

وی گفت: در واقع این دفاتر و تقویت آن‌ها می‌تواند در کم اثر کردن و دور زدن تحریم‌ها و ایجاد ارتباط با بازرگانان سایر کشورها و حمایت از بازرگانان داخلی مؤثر باشد.

کد خبر: ۴۱٬۰۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha