۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
دولت مانع از در اختیار گرفتن بازارها از سوی خارجی‌ها شود
نماینده زنجان در مجلس در گفتگو با بازار:

دولت مانع از در اختیار گرفتن بازارها از سوی خارجی‌ها شود

نماینده زنجان در مجلس تأکید کرد: دولت باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب برای بازارهای داخلی که توان تولید کالاهای مشابه خارجی دارند مانع از در اختیار گرفتن بازارها از سوی خارجی‌ها شود.

مصطفی طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار،گفت: باید از صنایع داخلی که پتانسیل لازم برای تولید با کیفیت را دارند حمایت لازم صورت گیرد، وزارت صنعت و معدن و تجارت باید با طرح و برنامه‌های لازم حمایت‌هایی از صنایع کشور به‌ویژه شرکت دخانیات ایران، به‌عنوان شرکتی ملی داشته باشد و مانع از بیکاری جوانان کشور شده و موجبات اشتغال‌زایی را فراهم کند.

وی با بیان اینکه شرکت دخانیات ایران شرکتی ملی، ‌اشتغالزا و مانع بیکاری جوانان است، اضافه کرد: این صنعت ملی برای جوانان اشتغال‌زایی داشته و باید با حمایت‌های مناسب مانع از تعطیلی این صنعت در کشور شد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، قاچاق کالا و ارز را در کشور جدی دانسته و با اشاره به اینکه سالیانه چندین هزار میلیارد تومان کالای قاچاق از مبادی رسمی و غیررسمی وارد کشور می‌شود، گفت: متأسفانه یکی از مباحث جدی در بحث قاچاق، قاچاق مواد دخانی به‌ویژه سیگار است که سالیانه گردش مالی زیادی در این حوزه اتفاق می‌افتد.

وی با تأکید بر اینکه واردات کالای قاچاق به تولید ملی ضربه وارد می‌کند، ادامه داد: واردات کالای قاچاق قطعاً منجر به فرار سرمایه و عدم شفافیت می‌شود که لازم است برای کنترل این موضوع چاره‌ای اندیشیده شود.

نماینده زنجان در مجلس اظهار داشت: در سال‌های گذشته کیفیت کالاهای تولید داخل بسیار بالا رفته و قابل رقابت با سایر کالاهای خارجی هستند که ازاین‌رو باید از این صنایع حمایت کرد تا به روند رو به رشد خود ادامه دهند.

طاهری با بیان اینکه می‌توان برای افزایش تولید در کشور نیز ظرفیت‌های خالی را به بخش خصوصی سپرد، اظهار داشت: می‌توان با کمک بخش خصوصی مانع از ورود کالاهای قاچاق به کشور شویم و اشتغال‌زایی داشته باشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: دولت باید با برنامه‌ریزی‌های مناسب برای بازارهای داخلی که توان تولید کالاهای مشابه خارجی دارند مانع از در اختیار گرفتن بازارها از سوی خارجی‌ها شود.

کد خبر: ۴۰٬۹۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha