۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
۲.۲ میلیارد مترمکعب صرفه جویی سوخت در تابستان امسال
معاون برنامه ریزی شرکت توسعه منابع آب خبر داد

۲.۲ میلیارد مترمکعب صرفه جویی سوخت در تابستان امسال

تابع جماعت، معاون برنامه ریزی و نظارت شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران بیان کرد: با ورود نیروگاه‌های برق آبی به مدار تولید برق در زمان اوج مصرف امسال، بیش از ۲.۲ میلیارد مترمکعب صرفه جویی در مصرف سوخت‌های فسیلی انجام شده است.

به گزارش بازار، ماشاالله تابع جماعت با اشاره به نقش نیروگاه‌های برق آبی در پایداری شبکه برق و کنترل فرکانس، افزود: علاوه بر صرفه جویی در مصرف سوخت، در ۵ ماه نخست امسال، فعالیت این نیروگاه‌ها مانع از انتشار ۵.۳ میلیون تن دی اکسید کربن و گازهای گلخانه‌ای شده است.

وی با بیان اینکه در زمان اوج مصرف سال ۹۹ بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۰ گیگاوات ساعت برق در نیروگاه‌های برق آبی تولید شده است گفت: ۶۰ درصد از این حجم تولید معادل ۸ هزار و ۱۰۰ گیگاوات ساعت انرژی از ۱۵ خرداد تا ۱۰ شهریور ماه (یعنی در زمان اوج مصرف تابستان) تولید شده است.

معاون برنامه ریزی و نظارت شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران ادامه داد: سهم نیروگاه‌های برق آبی در زمان اوج مصرف تابستان امسال، ۱۳ درصد بوده است به نحوی که در زمان اوج مصرف تیرماه که میزان مصرف برق در کشور به ۵۸ هزار و ۲۵۴ مگاوات رسید سهم نیروگاه‌های برق ابی معادل ۹ هزارو ۷۰۰ مگاوات بوده است.

تابع جماعت با اشاره به ثبت رکورد تولید ۱۰ هزار و ۱۴۰ مگاوات برق در ۳۱ تیرماه امسال گفت: متوسط قدرت عملی نیروگاه‌های برق آبی برگرفته از قدرت نامی آنهاست که در سال جاری، میزان قدرت عملی این نیروگاه‌ها در زمان اوج مصرف معادل ۸۶ درصد قدرت نامی آن‌ها بود که این یک رکورد بسیار مهم در این مراکز و نشان از میزان آمادگی آن‌ها است.

وی افزود: هم اکنون نیروگاه‌های برق آبی کشور ۱۵ درصد از سهم قدرت اسمی نیروگاه‌ها را دربرگرفته است که پس از نیروگاهای حرارتی بیشترین سهم را در تامین برق کشور برعهده دارند.

کد خبر: ۴۰٬۹۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha