۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۷
مدیر عامل آمازون در عرض چند دقیقه ۱۳ میلیارد دلار ثروتمند تر شد!

مدیر عامل آمازون در عرض چند دقیقه ۱۳ میلیارد دلار ثروتمند تر شد!

جف بزوس مدیرعامل شرکت الکترونیک امریکایی آمازون بار دیگر به صدر لیست ثروتمندترین افراد جهان بازگشت و در حدود ۱۵ دقیقه ۱۳.۲ میلیارد دلار به ثروت خود اضافه کرد.

به گزارش خبرنگار بازار به نقل از بلومبرگ، پس از اینکه بزرگترین شرکت تجارت الکترونیکی ایالات متحده نتایج سه ماهه چهارم خود را گزارش داد و این امر تخمین های وال استریت را خراب کرد،  سهام شرکت آمازون  با ۱۲در صد افزایش به ۲۱۰۰ دلار در معاملات گسترده ساعت ۴:۱۶ بعد از ظهر پنجشنبه رسید.

بزوس حتی با وجود مجبور شدن به واگذاری بخشی از سهام شرکت‌آمازون به همسر سابقش، بزرگ‌ترین سهامدار شرکت آمازون با ۱۲ درصد کل سهام باقی مانده است.

او علاوه بر آمازون مالک شرکت فضایی بلو اورجین است که ارزش سهام آن در بازار حدود ۶.۲ میلیارد دلار گزارش شده است.

اواخر روز پنج شنبه، بیش از ۹۰ میلیارد دلار به ارزش بازار آمازون افزود و ارزش این شرکت را به بالاتر از یک تریلیون دلار رساند.

همسر سابق وی نیز دلایلی برای جشن گرفتن دارد زیرا وی حدود ۴ درصد از سهام خرده فروشان مستقر در سیاتل را در اختیار دارد. او این روز را به عنوان بیست و چهارمین فرد ثروتمند در جهان با ثروت ۳۷.۱ میلیارد دلار، آغاز کرد.

گفتنی است که با وجود سقوط شاخص های بورسی در وال استریت، نه تنها بزوس به سود خوبی رسید بلکه افراد دیگری چون مدیرعامل تسلا نیز ۲.۳ میلیارد دلار ثروتمندتر شد و بیل گیتس و استیو بالمر نیز دستاوردهای بزرگی را تجربه کردند.

شایان ذکر است که سهام فیس بوک با کاهش رشد سود آوری ارزش ثروت مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک را حدود چهار میلیارد دلار کاهش داد. اخیرا فیس بوک در راه اندازی ارز دیجیتالی خود با مخالفت‌های شدیدتری در داخل آمریکا و اروپا مواجه شده و همین امر تمایل روند خرید سهام این شرکت را کند کرده است.

کد خبر: ۴٬۰۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha