۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۷
افزایش نرخ بیکاری در ترکیه
تحت تاثیر بحران کرونا رقم خورد؛

افزایش نرخ بیکاری در ترکیه

مرکز آمار ترکیه اعلام کرد میزان بیکاری در این کشور از ۱۳ درصد فراتر رفت.

به گزارش بازار، مرکز آمار ترکیه از افزایش میزان بیکاری در این کشور در ماه ژوئن به ۱۳ و چهار دهم درصد خبر داد. این در حالی است که مخالفان در ترکیه، سازمان‌های دولتی را به پنهان کردن آمارهای واقعی میزان بیکاری متهم می‌کنند.

این مرکز شمار بیکاران در ترکیه را چهار میلیون و ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرد. یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از این افراد می‌گویند دیگر امیدی به پیدا کردن شغل ندارند که تقریبا سه برابر سال گذشته است. بسیاری از کارفرمایان در ترکیه، توانایی پرداخت حقوق کارکنان خود را ندارند و به همین علت تعداد کارکنان را به حداقل رسانده اند.

این در حالی است که حزب دموکرات چپ ترکیه میزان واقعی بیکاری در این کشور را ۴۰ درصد برآورد کرد. معاون رئیس فراکسیون حزب جمهوری خواه خلق ترکیه هم آمار رسمی از میزان بیکاری در این کشور را زیر سوال برد و گفت: میزان بیکاری در بین جوانان بیش از ۲۸ درصد است.

احزاب مخالف در ترکیه می‌گویند شیوع ویروس کرونا و مدیریت ضعیف دولت رجب طیب اردوغان، باعث افزایش میزان بیکاری در این کشور شده است.

دخالت‌های خارجی ترکیه هم شرایط اقتصادی این کشور را دشوارتر کرده است. دولت اردوغان تلاش می‌کند با امضای توافقنامه‌های اقتصادی با دولت لیبی، به بهبود اوضاع اقتصادی ترکیه کمک کند. بلومبرگ تاکید کرد چشم طمع ترکیه به منابع نفتی لیبی است که دارای بیشترین ذخایر نفتی در قاره آفریقاست. این در حالی است که ترکیه ۹۰ درصد از نیاز خود به انرژی را وارد می‌کند.

کد خبر: ۴۰٬۸۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha