۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳
کلید امنیتی جدید برای تشخیص هویت در فضای مجازی
شرکت یوبیکو خبر داد

کلید امنیتی جدید برای تشخیص هویت در فضای مجازی

شرکت یوبیکو از تولید کلید امنیتی جدیدی خبر داده است که از فناوری‌های پیشرفته ان اف سی و پرت یو اس بی – سی برای تشخیص هویت استفاده می‌کند.

به گزارش بازار، شرکت یوبیکو از مدتی قبل به دنبال ارائه کلیدهای سخت افزاری فیزیکی به جای کلمات عبور نرم افزاری است و از همین رو محصول تازه‌ای را عرضه کرده که با استفاده از یک شیوه نامه تأیید هویت با هر وسیله‌ای سازگار است.

این دستگاه کوچک که YubiKey ۵C NFC نام دارد، هم از ان اف سی و هم از یو اس بی - سی استفاده می‌کند و از سیستم عامل‌های ویندوز، مک و لینوکس نیز پشتیبانی می‌کند. دستگاه یادشده با گوشی‌های اندرویدی، آی او اس و تبلت‌ها نیز سازگاری دارد.

شرکت سازنده می‌گوید: استفاده از این ابزار کوچک از موفقیت حملات فیشینگ و سرقت اطلاعات حساس کاربران جلوگیری می‌کند. زیرا کلیدهای خاص و قدرتمندی را تولید و ذخیره می‌کند که تنها در صورت مالکیت فیزیکی آن‌ها امکان استفاده از آن‌ها وجود دارد. همچنین استفاده از این کلید برای دسترسی به اطلاعات چهار برابر سریع‌تر از کلیدهای فیزیکی مشابه است.

ابزار یادشده از شیوه نامه‌های تأیید هویت متنوعی مانند FIDO۲، FIDO U۲F، smart card (PIV)، Yubico OTP، OpenPGP, OATH-TOTP و OATH-HOTP پشتیبانی می‌کند. سازگاری با برنامه‌های مدیریت کلمات عبور، پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی و مرورگرهای مختلف مانند کروم، فایرفاکس و اج مزیت دیگر این ابزار است. قیمت این محصول ۵۵ دلار است.

کد خبر: ۴۰٬۸۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha