۲۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰
پایان فصل خرید گندم در استان مرکزی؛ ۳۴۲ هزار تُن گندم خریداری شد
معاون استاندار مرکزی:

پایان فصل خرید گندم در استان مرکزی؛ ۳۴۲ هزار تُن گندم خریداری شد

اراک- فرخی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی با اشاره به رو به پایان بودن فصل خرید گندم از تحویل ۳۴۲ هزار تُن گندم توسط کشاورزان خبر داد و گفت: سه برابر نیاز در استان گندم تولید می‌شود.

سعید فرخی در گفتگو با خبرنگار بازار، در خصوص میزان و نحوه خرید گندم در استان مرکزی اظهار داشت: فصل خرید گندم در استان مرکزی رو به پایان است و تاکنون حدود ۳۴۲ هزار تن گندم به مراکز خرید تحویل شده است.

فرخی با بیان اینکه در حوزه تولید و برداشت گندم در مرکزی ۱۵ درصد رشد نسبت به سال گذشته داشته‌ایم، گفت: امیدواریم که میزان خرید نهایی به ۳۵۰ هزار تن برسد که البته میزان تولید بیش از ۴۰۰ هزار تن است.

وی بیان داشت: میزان مصرف سالیانه استان حدود ۱۴۰ هزار تن است و به عبارت دیگر استان مرکزی حدود سه برابر نیاز خود گندم تولید می کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی با اشاره به اینکه یک‌هزار و ۲۰۰ تن دانه روغنی کلزا نیز امسال به صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده‌ است، عنوان داشت: در این زمینه باید قدردان زحمات و تلاش کشاورزان باشیم و وظیفه دارم به تمام همکارانم که برای تولید بیشتر گندم و خرید مناسب از کشاورزان اقدام کردند، خدا قوت بگویم.

فرخی در خصوص افزایش قیمت کود و سموم کشاورزی نیز بیان داشت: متاسفانه در حال حاضر قیمت این اقلام افزایش یافته در این خصوص در حال رابزنی و پیگیری هستیم.

وی با تاکید بر اینکه طی سال جاری نحوه پرداخت مطالبات کشاورزان مناسب‌تر از سال های قبل بوده است، اظهار داشت: امسال هفت هزار و ۵۶۹ میلیارد ریال از طلب گندمکاران استان مرکزی پرداخت شده و با پرداخت این منابع مالی ۹۰ درصد مطالبات کشاورزان استان تسویه شده‌ است.

کد خبر: ۴۰٬۸۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha