۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵
آغاز عملیات اجرایی پروژه انتقال آب کشاورزان محمدشهر
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج خبر داد

آغاز عملیات اجرایی پروژه انتقال آب کشاورزان محمدشهر

کرج- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرج از آغاز عملیات اجرایی پروژه انتقال آب محمدشهر با اعتبار اولیه به مبلغ سه هزار میلیون ریال خبر داد و گفت: با اجرای طرح بهسازی کانالها ۶۰ نفر از بهره برداران زراعی و باغی و ۵۵ هکتار از اراضی کشاورزان از این طرح بهره مند خواهند شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی کرج، اسماعیل صارمی اظهار کرد: پروژه انتقال آب کشاورزی چاه شماره چهار اشتراکی باغداران و کشاورزان سیدآباد محمد شهر (لوله گذاری) به طول ۹۰۰ متر است که از چاه موصوف شروع و تا خیابان شهید بورقی امتداد می یابد و از پروژه های تملک دارایی های سرمایه ای سال ۹۸ این شهرستان است که عملیات اجرایی آن انشاالله تا پایان شهریورماه به اتمام می رسد. 

صارمی افزود: ادامه این خط انتقال «به طول ۵۰۰ متر» در پروژه های تملک دارایی های سرمایه ای این شهرستان برای سال ۹۹ پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: هدف از اجرای طرح بهسازی کانالها و نهرهای آبیاری محمدشهر، خط انتقال آب آبیاری اراضی کشاورزی است که یکی از برنامه های بهبود بهره وری آب می باشد و تعداد ۶۰ نفر بهره بردار زراعی، باغی و غیره از این طرح منتفع خواهند شد و بیش از ۵۵ هکتار از اراضی کشاورزی تحت پوشش این شبکه آبیاری قرار می گیرند.

صارمی با اشاره به نظارت مستمر کارشناسان فنی این مدیریت بر اجرای طرح های آب و خاک و زیربنایی بخش کشاورزی گفت: هدف از احداث و بهسازی کانال های آبیاری «افزایش بهره وری مصرف آب ، کنترل و پیشگیری از رویش علف های هرز ، انتقال آب به مسیرهای طولانی با کمترین هدررفت ، تقسیم و توزیع عادلانه آب بین بهره برداران و جلوگیری از آلودگی آب کشاورزی و اختلاط آن با آبهای سطحی آلوده یا غیر متعارف اعم از شستشوی خودروها، ورود روانابهای خاکستری، ریختن زباله و فاضلاب ها و غیره توسط مغازه داران مجاور، مشکلات ترافیکی و مسائل زیست محیطی» است. 

وی تاکید کرد: ورود عناصر شیمیایی و فلزات سنگین تولید محصول سالم را به مخاطره می اندازد و یکی از وظایف این نهاد دولتی پیشگیری از شکل گیری چنین معضلاتی در عرصه های کشاورزی و تولید غذای مردم است.

کد خبر: ۴۰٬۷۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha