۲۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۶
بزرگترین ترانسفورماتور قدرت ساخت داخل با حضور وزیر دفاع به بهره برداری رسید

بزرگترین ترانسفورماتور قدرت ساخت داخل با حضور وزیر دفاع به بهره برداری رسید

زنجان- با حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از بزرگترین ترانسفورماتور قدرت ساخت داخل(٤٠٠ مگا ولت آمپر ) در زنجان رونمایی شد.

به گزارش بازار، وزیر دفاع بعد از ظهر پنج شنبه در مراسم رونمایی از بزرگترین ترانسفورماتور قدرت ساخت داخل در ایران ترانسفو گفت: تفاهم نامه لازم در خصوص پروژه های جهش تولید با استاندار زنجان و سازمان برنامه و بودجه استان انجام شده و اتفاقات خوبی در اقتصاد استان رخ خواهد داد و باید کارها هرچه زودتر تسریع شود.

سرتیپ امیر حاتمی به فعالت شرکت ایران ترانسفو زنجان اشاره کرد و افزود: تولیدات این مجموعه صنعتی دانش بنیان بوده و توان کامل چرخه صنعتی را در اختیار دارد که امروز بزرگترین ترانسفورماتور قدرت با توان ۴۰۰ مگا ولت آمپر  را برای اولین بار  در کشور این شرکت ساخته که در اختیار مجموعه های صنعتی قرار خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی ایران است، ابراز داشت: تنها راه خروج از این نگاه قلدرانه دشمن تلاش و کوشش است.

وزیر دفاع اظهار داشت ایران ترانسفو در راستای بی نیازی صنعت برق به واردات و جلوگیری از خروج ارز های چند ۱۰ میلیون دلاری با اتکا به توان داخلی و پشتکار مهندسان خود اکثر قطعات مورد نیاز ترانسفورماتور را بومی سازی کرده است.

حاتمی افزود: نمایشگاه ساخت داخل که در مجموعه ایران ترانسفو دایر گردیده خود گویای همت بالای مهندسان ایرانی در بی اثر کردن تحریم های ظالمانه علیه کشورمان است.

مدیر عامل گروه صنعتی ایران ترانسفو  نیز در این مراسم با اشاره به اینکه ترانسفورماتور  ۴۰۰ MVA ۲۴۵/۲۱KV به سفارش شرکت هیربدان برای نصب در نیروگاه پاسارگاد قشم برای نخستین بار در شرکت ایران ترانسفو ساخته و با موفقیت تست شده است گفت:  ساخت این ترانسفورماتور یک افتخار ملی محسوب می شود.

بهزاد ظهیری با اشاره به روند طراحی ،تولید وتست موفقیت آمیز بزرگترین ترانسفورماتور قدرت سه فاز ساخت داخل در شرکت ایران ترانسفو گفت: وجه تمایز اصلی این ترانسفورماتور، قدرت ۴۰۰MVA آن است که بالاترین رکورد تولید یک ترانسفورماتور قدرت سه فاز است و تماما به دست توانمند مهندسین و کارگران ایرانی انجام شده است.

به گفته ظهیری در سه ماهه نخست سال ۹۸ نیز گروه صنعتی ایران ترانسفو چهار ابر ترانسفورماتور با توان  ۳۱۵ مگاولت آمپر و ولتاژ ۴۰۰ کیلو وات را برای برق خوزستان طراحی ، تولید و تحویل داد.

وی با بیان اینکه  علاوه بر ابر ترانس ها ، دی ماه سال گذشته  بزرگترین ترانسفورماتور ۳ فاز برای نخستین بار در کشور با ردیف ولتاژ ۲۰/۲۳۰/۴۰۰ طی ۴ ماه به طول ۱۴.۸ و عرض ۸.۵ و ارتفاع ۱۰.۵ و وزن ۳۴۳ تن برای بهره برداری در شبکه انتقال برق مازندران و گلستان در شرکت ایران ترانسفو ساخته شد.

لازم به ذکر  است در این مراسم از نمایشگاه خودکفایی و ساخت داخل ایران ترانسفو نیز بازدید بعمل آمد که در این نمایشگاه انواع قطعات عایقی ، روغن و قطعات مکانیکال و الکتریکال ترانسفورماتور که بدست مهندسان گروه صنعتی ایران ترانسفو و شرکت های دانش بنیان داخلی بومی سازی شده به نمایش گذاشته شده است.

مجموع صرفه جویی ارزی این قطعات بومی شده بیش از ٢٧ میلیون یورو سالیانه می باشد که مهندسان ایرانی جمله ما میتوانیم را با تولید قطعات مورد نیاز و مورد استفاده در ترانسفورماتور سازی به منصه ظهور گذاشتند.

کد خبر: ۴۰٬۷۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha